Programul Rabla se transformă, nu-ți mai cumperi ce mașină vrei tu. Cum s-ar putea transforma într-un eșec răsunător, peste noapte
Când s-a inventat, programul Rabla în toate formele lui a fost menit să retragă de pe străzile din România mașinile vechi și foarte vechi. Acum, autoritățile vor să pună bețe-n roate inițiativei cât se poate de utile prin limitarea autoturismelor pe care le poți cumpăra.
Conform datelor obținute ”pe surse” de către G4Media, programul rabla va fi limita la achiziția de mașini ieftine. Nu vei mai putea folosi vouchere când cochetezi cu achiziția unui bolid extravagant, deși acel nivel de extravaganță este unul cât se poate de subiectiv. În teorie, noul mecanism va fi menit să încurajeze achiziția de la producătorii locali, având în vedere că Dacia și Ford bifează cu entuziasm zona de preț un pic mai accesibilă. O altă schimbare ce urmează să fie introdusă în lege vizează extinderea programului la achiziția de tractoare utilizate în agricultură, conform Economedia.ro.
Citește și: Se taie din valoarea voucherelor Rabla 2024: statul îți dă mai puțini bani ca să-ți cumperi mașină nouă
Ce este Rabla acum, ce va fi în viitor
La momentul de față, programul Rabla se traduce prin obținerea unui voucher de la proprietarii care casează mașinile vechi, iar acesta poate fi folosit pentru obținerea unei reduceri la achiziția mașinilor noi. Rabla Plus se reflectă tot în vouchere, dar acestea se reflectă într-o valoare semnificativ mai mare, cu condiția să achiziționezi mașini electrice.
La bază, programul RABLA constă în acordarea unei tichet în valoare de 7.000 lei pentru o mașină veche casată, sau 10.000 lei pentru casarea a două vehicule uzate. Tichetul este utilizabil doar pentru achiziția unei mașini noi cu noxe emise de maximum 155g CO2/km în regim WLTP. Pentru achiziția unui autoturism nou se pot folosi maxim 2 tichete RABLA.
Ce este Rabla Plus
Amatorii de mașini electrice beneficiază de vouchere de până la 54.000 de lei, după cum urmează:
– un ecotichet de 26.000 de lei pentru achiziția unui autoturism nou hibrid Plug-in cu emisii de CO2 mai mici sau egale cu 80 g CO2/km în regim WLTP, cu condiția obligatorie a casării unei (1) mașini vechi.
– un ecotichet de 29.000 de lei, pentru achiziția unui autoturism nou hibrid Plug-in cu emisii de CO2 mai mici sau egale cu 80g CO2/km în regim WTLP, cu condiția obligatorie a casării a 2 (două) mașini vechi.
– un ecotichet de 51.000 de lei pentru un autovehicul nou pur electric sau autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen și 26.000 de lei pentru un autovehicul nou electric hibrid plug-in, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, în schimbul casării unui autovehicul uzat
– un ecotichet de 54.000 de lei pentru un autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen și 29.000 de lei pentru un autovehicul electric hibrid plug-in, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, pentru achiziționarea unui autovehicul nou, în schimbul casării a două autovehicule uzate;