Probleme majore pentru giganții auto în Europa: Toyota oprește producția

de: Andrei Tilimpea
26 01. 2023

Toyota a investit peste 180 de milioane de euro pentru a extinde producția la fabrica sa din Cehia pentru a construi crossover-ul Aygo X.

Fabrica cehă a Toyota va opri producția pentru luna februarie pe fondul lipsei de piese.

„Din cauza lipsei de componente în lanțul de aprovizionare, vom fi forțați să oprim temporar producția începând cu 31 ianuarie”, a declarat marți purtătorul de cuvânt al fabricii Tomas Paroubek.

Toyota a crescut producția la uzina din Kolin, la aproximativ 60 km est de Praga, cu 35%, până la 202.255 de mașini anul trecut.

Fabrica construiește noul mini crossover Aygo X alături de hatchback-ul mic Yaris.

Toyota a investit peste 180 de milioane de euro în extinderea fabricii pentru producție pe platforma Toyota New Global Architecture B, de când a preluat proprietatea deplină a fabricii în 2021. Anterior a fost un joint venture cu PSA Group.

Economia cehă se bazează în mare măsură pe industria auto, care și-a revenit pe măsură ce funcționează prin probleme de aprovizionare și oferă un anumit sprijin unei economii afectate de inflație ridicată.

Asociația Cehă a Industriei Automobile a raportat că producția a crescut în ansamblu cu 10%, până la 1,2 milioane de vehicule anul trecut, unitatea Volkswagen Skoda fiind principalul producător. Hyundai are și o fabrică în țară.

Președinte nou

Toyota l-a ales pe Koji Sato, șeful Lexus și al unității Gazoo Racing, să fie următorul președinte și CEO al producătorului de automobile, deoarece Akio Toyoda, nepotul fondatorului companiei, devine noul președinte al companiei.

Modificările intră în vigoare la 1 aprilie.

Ca parte a amestecului, actualul președinte Takeshi Uchiyamada, cunoscut drept tatăl lui Prius pentru munca sa în dezvoltarea popularului vehicul hibrid, se va retrage din funcția de președinte, dar își va păstra un loc în consiliu.

Reorganizarea răspunde la o întrebare de lungă durată despre succesiunea lui Toyoda, care a preluat mandatul în 2009 și a prezidat o perioadă tumultoasă de provocări și expansiune, inclusiv criza financiară din 2009, un scandal de retragere globală și cutremurul din Japonia din 2011.

Sub supravegherea Toyoda, compania a depășit aceste provocări pentru a obține vânzări și câștiguri record și pentru a-și consolida titlul de cel mai mare producător auto din lume.

„Cred că în ultimii 13 ani, am construit o bază solidă pentru a da ștafeta”, a spus Toyoda la un briefing online joi. Noua echipă de management, a spus Toyoda, „are misiunea de a transforma Toyota într-o companie de mobilitate”.