Polestar apasă pedala în lupta cu Tesla: planurile importante pentru producătorul european

de: Andrei Tilimpea
29 03. 2023

Polestar merge all-in cu primul său SUV crossover electric, Polestar 3.

Având în vedere că Polestar 3 este așteptat să sosească mai târziu în acest an, compania este încrezătoare că își va atinge obiectivele de lansare, care vor fi însoțite de o nouă campanie de marketing masivă.

Producătorul de vehicule electrice, lansat de Volvo și Geely, a înregistrat o creștere a veniturilor cu 84%, până la 2,5 miliarde de dolari în 2022, după ce și-a depășit obiectivul și a livrat 51.491 de vehicule.

După ce a dezvăluit prima sa mașină complet electrică, Polestar 2, în 2019, ca un fastback de performanță premium, care va concura cu Tesla Model 3, marca a devenit un adevărat competitor în era EV în expansiune rapidă.

De la lansarea sa la jumătatea anului 2020, Polestar 2 a devenit unul dintre cele mai bine vândute zece vehicule electrice pe mai multe piețe cheie, inclusiv Marea Britanie, Canada, Coreea de Sud, Suedia, Norvegia și multe altele.

Thomas Ingenlath, CEO-ul Polestar, se așteaptă ca impulsul să fie bulgăr de zăpadă în 2023, cu un „an interesant” înainte. Polestar își propune să livreze 80.000 de vehicule în acest an, în creștere cu aproximativ 60% față de 2022.

Un mare motiv pentru entuziasm se datorează primului crossover electric de lux al companiei, pe care Polestar îl numește „SUV pentru era electrică”. Polestar 3 prezintă designul scandinav minimalist al mărcii, aerodinamică îmbunătățită pentru eficiență și o poziție puternică și largă, asemănătoare unui SUV.

Marcatorul EV a dezvăluit Polestar 3 în octombrie, ca parte a noului său val de vehicule electrice, bazându-se pe succesul stabilit cu Polestar 2.

Expansiune agresivă

Polestar 3 s-a lansat recent în China, dar conform șefului Polestar SUA, Greg Hembrough, compania plănuiește o lansare mai agresivă în SUA și Canada.

Vorbind pentru Automotive News, Hembrough spune că Polestar își va lansa SUV-ul electric cu o nouă campanie de marketing de 20 de milioane de dolari în T2.

Potrivit Hembrough, America de Nord, inclusiv SUA și Canada, va fi cea mai mare piață a lui Polestar 3, reprezentând aproximativ un sfert din vânzările globale.

Deși Polestar a obținut succes cu sedanul său electric, Polestar 3 va deservi o piață mai mare. Hembrough estimează că vânzările de crossover de dimensiuni medii premium vor ajunge la 625.000 în vânzări în acest an, în comparație cu piața sedanelor de lux din SUA, cu 379.000.

Pentru a se asigura că Polestar ajunge la masă, noua campanie de marketing a mărcii se va extinde în publicitatea digitală, televizată și în aer liber, începând cu 4 aprilie.

Polestar 3 va circula pe aceeași platformă folosită pentru SUV-ul Volvo EX90, oferind o autonomie de până la 300 de mile și capacități de încărcare rapidă de 30 de minute, la un preț de pornire de aproximativ 85.000 USD.