Nici aici nu mai ești în siguranță: Google dă afară zeci de mii de angajați, ce motive invocă
Divizia Google Area 120 a fost grav afectată de disponibilizările care au loc la Alphabet. Conform celor mai recente informații, unitatea are acum mai puțin de 100 de angajați, după cea mai recentă rundă de concedieri.
Area 120 este cunoscută drept incubatorul intern al Google, care se ocupă de aplicații și produse experimentale. Printre acestea se numără GameSnacks, o platformă bazată pe HTML5 care permite utilizatorilor să încarce și să joace jocuri rapid chiar și atunci când conexiunea este slabă.
Alphabet a recunoscut recent că va da afară 12.000 de angajați, ceea ce reprezintă aproximativ șase la sută din forța de muncă globală.
Disponibilizările „se încadrează în Alphabet, zone de produse, funcții, niveluri și regiuni”, dar, în mod clar, va afecta anumite divizii mai mult decât altele, având în vedere că gigantul a efectuat „o revizuire riguroasă… pentru a se asigura că oamenii și rolurile lor sunt aliniate la cele mai înalte priorități al companiei”.
Area 120, de la Google, „pe butuci”
Un purtător de cuvânt a declarat pentru Bloomberg că Alphabet „a luat decizia dificilă de a desființa marea majoritate a echipei Area 120”.
TechCrunch a scris că divizia lucrează în mod normal la 20 de proiecte deodată, însă doar trei trec de filtre sau vor fi incluse în Google, la un moment dat. Aproape toți cei care nu sunt implicați în acele trei proiecte și-au pierdut locurile de muncă.
În timpul unei runde de concedieri de la Area 120, din septembrie, un purtător de cuvânt al Google a declarat că divizia „își îndreaptă atenția către proiecte care se bazează pe investiția Google în AI și care au potențialul de a rezolva probleme importante ale utilizatorilor”.
Nu este clar dacă vreunul dintre cele trei proiecte care au trecut de filtre are legătură cu inteligența artificială sau dacă membrii rămași ai echipei lucrează la ceva care să implice acest concept.
Conform unui articol recent din New York Times, totuși, Google se pregătește să prezinte cel puțin 20 de produse bazate pe inteligență artificială și un chatbot, în acest an.