Meta îi obligă pe politicieni să anunțe când folosesc inteligența artificială în reclamele electorale din 2024. De ce nu va conta la alegeri, de fapt
La anul, vom avea parte de primele alegeri care se întâmplă în era inteligenței artificiale. În acest sens, Facebook și Instagram au anunțat o nouă cerință conform căreia reclamele politice generate de AI vor trebui să fie marcate ca atare.
Cum vor funcționa noile reguli de la Meta și cum vor influența alegerile din 2024
Etichetele care indică faptul că o reclamă pentru un partid politic a fost generată de AI vor apărea pe conținutul cu regulile care intră în vigoare la 1 ianuarie și vor fi aplicate la nivel mondial.
Regulile sunt concepute astfel încât imaginile, videoclipurile sau sunetele potențial înșelătoare să fie etichetate corespunzător.
Creșterea uneltelor AI generative înseamnă acum că orice conținut realist poate fi creat de aproape oricine, oferind astfel unor oameni rău intenționați oportunitatea de a genera dezinformare.
„Începând cu noul an, advertiserii care rulează reclame despre probleme sociale, alegeri și politică pe Meta vor trebui să dezvăluie dacă imaginea sau sunetul a fost creat sau modificat digital, inclusiv cu ajutorul AI, pentru a arăta persoane reale făcând sau spunând lucruri pe care nu le-au făcut sau spus”, a declarat Nick Clegg, președintele global al afacerilor Meta, într-o postare pe Threads, recent.
Modificările standard ale imaginilor, cum ar fi decuparea și corectarea culorilor, nu trebuie dezvăluite, dar imaginarea unor evenimente reale cu ajutorul AI este cu siguranță interzisă.
Microsoft a dezvăluit, la rândul său, o inițiativă pentru combaterea răspândirii știrilor false în anul crucial al alegerilor din 2024: o unealtă care permite campaniilor politice să introducă un filigran digital pe reclame.
Vezi și: Noua funcție de la Instagram pe care ori o vei urî, ori o vei adora: Ce se întâmplă cu mesajele
De ce nu contează
În definitiv, aceasta este, fără dar și poate, o inițiativă lăudabilă. Totuși, trebuie să ținem cont de faptul că cei mai ușor de manipulat cetățeni nu sunt întocmai cei mai abili într-ale tehnologiei, drept pentru care, cu sau fără avertismentul de rigoare, impus de Meta, s-ar putea să fie predispuși să creadă din oficiu informațiile.
Chiar și așa, dacă această măsură reușește să avertizeze măcar un votant din o sută, spre exemplu, tot trebuie să vedem asta ca un câștig, de vreme ce fiecare vor contează.