Lista schimbărilor majore la TikTok. Toți utilizatorii vor fi afectați de noile modificări

de: Ana Anițoiu
31 08. 2023

Gigantul TikTok, care este vizitat de 134 de milioane de oameni din toată Europa, a anunțat modul în care va adopta Legea Serviciilor Digitale.

Modificări la TikTok

Digital Services Act, prescurtat DSA, reprezintă noua legislație europeană care va consolida siguranța oamenilor pe platformele digitale.

TikTok a anunțat că peste 1000 de persoane din diverse departamente au implementat modificări semnificative în ultimele 12 luni. Aceste modificări includ funcții create special pentru a spori transparența în publicitate, moderarea conținutului și sistemele de recomandare.

De altfel, platforma a anunțat lansarea platformei European Online Safety Hub ce va avea ca rol facilitarea înțelegerii acestor schimbări pentru toți utilizatorii TikTok.

Noul hub va fi disponibil în douăzeci și trei de limbi europene și va servi drept ghișeu unic pentru comunitate, ce le va permite utilizatorilor să înțeleagă și să învețe reglementările platformei în conformitate cu DSA.

Schimbările anunțate

Printre modificările anunțate de TikTok se numără raportarea conținutului ilegal. Această opțiune suplimentară le permite utilizatorilor să raporteze conținut (inclusiv reclamă) pe care îl consideră ilegal în SEE.

Orice conținut raportat va fi examinat conform Regulilor comunității și politicilor noastre publicitare și va fi eliminat la nivel global dacă se constată că încalcă politicile TikTok. Atât persoana care a postat conținutul, cât și cea care l-a raportat vor fi informate cu privire la decizia și rațiunea deciziei, cu posibilitatea de a face recurs în cazul în care nu sunt de acord.

O altă schimbare se referă la un feed popular. Utilizatorii din Europa pot dezactiva acum personalizarea, astfel încât feedurile lor For You și LIVE să recomande atât videoclipuri relevante la nivel local, cât și „populare” la nivel global, mai degrabă decât conținut bazat pe interesele lor personale.

În mod similar, atunci când  folosesc căutarea nepersonalizată, utilizatorii vor vedea rezultate compuse din conținut popular din regiunea lor și în limba preferată.

Feedurile de urmărire ale utilizatorilor și Prietenii vor arăta creatorii pe care îi urmăresc numai în ordine cronologică. Această funcție se adaugă opțiunilor de personalizare existente, cum ar fi „Reîmprospătare”, care oferă un nou set de videoclipuri populare, ca și cum utilizatorul tocmai s-ar fi înscris la TikTok și „De ce acest videoclip”, care oferă utilizatorului opțiunea de a verifica de ce ei văd un anumit videoclip în fluxul lor.

Alte modificări anunțate

O altă modificare anunțată se referă la biblioteca de conținut comercial. Această bază de date care poate fi căutată oferă informații despre anunțurile plătite pe TikTok și „metadatele” anunțurilor – cum ar fi reclamele publicitare, datele la care a fost difuzat anunțul și principalii parametri utilizați pentru direcționare.

Accesul de cercetare API reprezintă o altă schimbare. Acesta se referă la aplicațiile deschise la începutul lui august pentru academicienii europeni care își doresc să facă cercetare pe platformă, cu scopul de a spori transparența conținutului de pe TikTok.

Altă modificare se referă la etichetarea conținutului comercial. Pentru a clarifica comunității globale ce conținut este de natură comercială, TikTok oferă acum o gamă mai largă de opțiuni pe care persoanele sau afacerile le pot menționa în conținutul lor.

Acestea includ: „ad/sponzorizat” (conținut plătit de agențiile de publicitate), „parteneriat plătit” (un parteneriat comercial între individ și brand) sau „conținut promoțional” (conținut organic realizat de o persoană sau o afacere pentru a promova propriul brand, produs sau serviciu).

În plus, o modificare se referă la limitarea reclamelor personalizate pentru utilizatorii minori – din luna iulie, utilizatorii din Europa cu vârsta cuprinsă între 13 și 17 ani nu vor mai vedea reclame personalizate bazate pe activitatea lor pe TikTok sau în afara utilizării aplicației.