Kawasaki pregătește lansarea primelor motoare electrice: Cât costă Ninja e-1 și Z e-1
Kawasaki a dezvăluit în sfârșit specificațiile finale, precum și prețurile pentru primele două motociclete electrice, Kawasaki Ninja e-1 și Z e-1.
Primele modele
Ambele biciclete sunt acum lansate pe piețele din America de Nord (SUA și Canada), precum și în Marea Britanie.
În SUA, Ninja e-1 va avea un preț de 7.599 USD, în timp ce 2024 Z e-1 începe de la 7.299 USD.
Ambele modele au specificații de performanță foarte scăzute, ceea ce a condus acoperirea noastră anterioară la concluzia că singura lor speranță de succes ar fi dacă prețurile se potrivesc cu performanța scăzută. Și se pare că Kawasaki a reușit să o facă cu prețuri mai mici decât anticipaseră mulți.
Citește și Kawasaki a dezvăluit prima sa motocicleta electrică: când va fi lansat modelul EV
Deși nu ajung la egalitate cu modelele cu motor cu combustie de 125 cmc ale mărcii, prețurile plasează totuși noile modele în centrul pieței motocicletelor electrice pentru navetiști.
Kawasaki Ninja e-1 (bicicletă sport faired) și Z e-1 (bicicletă goală) vor împărți ambele același motor electric de 5 kW. Acest motor cu lanț are o putere de vârf de 9 kW, dar numai în rafale.
Două moduri
Există două moduri de condus, Eco și modul Road. Bicicletele au un buton de amplificare care mărește temporar puterea de explozie și viteza maximă. Modul Eco va folosi o putere mai mică și este limitat la 64 km/h, dar poate atinge 76 km/h în modul boost. Modul drum oferă o viteză constantă mai mare de 88 km/h, dar poate fi mărită până la 105 km/h. Funcția E-Boost va dura doar 15 secunde, așa că șoferii ar fi sfătuiți să o folosească cu înțelepciune în situația de depășire.
Bicicletele folosesc o pereche de baterii detașabile de 1,5 kWh, oferind o capacitate combinată de 3 kWh. Acesta este chiar mai mic decât acumulatorul de 4 kWh al SONDORS Metacycle cu probleme, ceea ce a condus la critici cu privire la gama joasă a bicicletei.
Citește și Kawasaki îți arată viitorul motoarelor hibride: totul pleacă de la un alt fel de încărcare
Cu o capacitate a bateriei de 3 kWh la bord, Kawasaki spune că bicicletele pot atinge o autonomie de 66 km în modul Road fără a utiliza funcția de amplificare electrică. Nu există informații de la companie cu privire la viteza cu care se măsoară intervalul, dar această cifră are o eficiență de 73 Wh/km și, prin urmare, este probabil în jur de 56 km/h de viteză medie.
Bateriile, care cântăresc 11,4 kg, fiecare pot fi reîncărcate de la o priză tipică de perete în mai puțin de 4 ore sau de la 20-80% în mai puțin de 2 ore.
Prețurile
În timp ce aceste prețuri sunt în jur de jumătate față de o motocicletă electrică tipică Zero sau LiveWire, ele au, de asemenea, mult mai mici decât jumătate din performanță.
Asta înseamnă că aceste Kawasaki sunt motociclete pur orientate spre urban. O autonomie de mai puțin de 64 km în utilizarea în lumea reală și o viteză maximă de 88 km/h împiedică utilizarea lor pe majoritatea autostrăzilor, limitându-le din nou la circulația urbană locală.
Citește și Totul despre motociclete: cum economisești bani când faci achiziții second-hand
Dar pentru mulți locuitori ai orașului, asta ar putea fi tot ceea ce este necesar. Și cu bateriile detașabile, locuitorii apartamentelor se pot bucura de parcare pe stradă și de încărcare la domiciliu, cu condiția să poată introduce 23 kg de baterie în clădirea lor.