Facebook și Instagram te stresează și mai mult: mai multe reclame, mai multe bătăi de cap
Compania va plăti creatorii Reels în funcție de vizualizări.
Meta aduce mai multe reclame la Reels pe Facebook și Instagram și modifică modul în care creatorii pot câștiga bani din conținutul lor. Schimbarea vine la două luni după ce Meta a „întrerupt” un program bonus care îi recompensa pe creatori pentru atingerea unor obiective specifice.
Acum, Meta spune că își „accelerează” planul de a aduce reclame în Reels pe Facebook, „mii” de creatori acum eligibili să se alăture programului de monetizare. Compania intenționează să testeze un program similar pentru creatorii Reels pe Instagram în „săptămânile următoare”.
În special, Meta structurează programul puțin diferit față de aranjamentele tipice de partajare a veniturilor. Compania spune că va plăti creatorii folosind „un nou model de plată care plătește creatorii în funcție de performanța rolelor lor publice, nu de câștigurile din reclamele de pe rolele lor” și că „inițial, plățile din test vor fi determinate de numărul de joacă.” Cu alte cuvinte, creatorii care acumulează cel mai mare număr de vizionări vor câștiga cel mai mult, indiferent de alte valori de implicare sau de cât de mult venituri publicitare generează clipurile lor.
Vizualizările vor dicta totul
Decizia de a acorda prioritate vizualizărilor a venit ca urmare a testelor anterioare ale companiei, Meta remarcând că plățile bazate pe performanța reclamelor pot avea un impact negativ uneori pe creatori pentru lucruri care nu sunt sub controlul lor, cum ar fi propriul inventar publicitar al companiei. Acești termeni sunt, de asemenea, probabil o reflectare a faptului că, în timp ce Reels generează mult angajament pentru Meta, funcția nu s-a dovedit a fi la fel de ușor de monetizat precum feedurile și funcțiile sale.
Compania spune în postarea pe blog că va continua să „optimizeze experiența publicitară pentru agenții de publicitate”, pe Reels.
De asemenea, nu este încă clar cât de mult se pot aștepta creatorii să câștige prin noul program. Meta le-a promis anterior creatorilor Reels bonusuri lunare de până la 35.000 de dolari pe lună când a lansat programul de bonusuri Reels Play în 2021.
Dar se pare că Meta a redus acele plăți anul trecut, înainte de a „întrerupe” programul complet în martie. Potrivit unui purtător de cuvânt al Meta, „obiectivul general” este ca creatorii să poată câștiga plăți consistente, dar aceste cifre „vor varia foarte mult în funcție de creator”.