După cea mai bine vândută mașină electrică din 2022, Hyundai nu stă degeaba: când apare Kona 2

de: Andrei Tilimpea
08 03. 2023

Pentru a ajuta noul Kona să treacă la următorul nivel, Hyundai a mărit dimensiunea EV de a doua generație, făcându-l unul dintre cele mai mari SUV-uri mici disponibile în cel mai popular segment din Europa.

Kona complet electric de prima generație a Hyundai a depășit așteptările. Anul trecut, SUV-ul mic a fost cel mai bine vândut EV în Europa.

Pe baza acelei performanțe, producătorul auto coreean și-a îndreptat obiectivele și mai sus pentru modelul de a doua generație care va sosi mai târziu în acest an.

CEO-ul Hyundai Europe, Michael Cole, a spus că se așteaptă ca Kona electric să reprezinte 60% din vânzările pentru linia de modele, care va include variante cu combustie și complet hibride.

Aceasta ar fi o creștere semnificativă față de actuala Kona electrică, care a reprezentat aproximativ 40% din vânzările liniei de modele în 2022, potrivit cifrelor cercetătorului de piață Dataforce.

Pentru a ajuta noul Kona să treacă la următorul nivel, Hyundai a mărit dimensiunea EV de a doua generație, răspunzând cererii clienților de mai mult spațiu interior, făcându-l unul dintre cele mai mari SUV-uri mici disponibile în cel mai popular segment din Europa.

Cu o lungime de 4355 mm – cu 175 mm mai lungă decât la predecesorul său – noul Kona EV depășește rivalii precum Dacia Duster (4341 mm), Peugeot 2008 (4300 mm), precum și Volkswagen T-. Roc (4236 mm).

„Clienții ne-au cerut mai mult spațiu interior și un hayon mai larg. Am livrat, extinzând ampatamentul Kona cu 60 mm și făcându-l cu 25 mm mai lat și cu 20 mm mai înalt”, a declarat șeful de design Hyundai SangYup Lee.

Lee a spus că noul design al lui Kona este intenționat foarte diferit de liniile curate și ascuțite ale SUV-ului Ioniq 5 de dimensiuni medii și de sedanul mediu Ioniq 6.

„Ca pe o tablă de șah, fiecare piesă are un design foarte unic, dar împreună formează o echipă completă”, a spus Lee.

În ciuda întârzierilor cauzate de deficitul global de semiconductori, Hyundai menține un ciclu de viață de șase ani pentru modelele sale, care este cu un an mai puțin decât majoritatea mărcilor.

Kona, un model de urmat

Prima generație Kona a debutat ca model cu combustie la jumătatea anului 2017, urmată de varianta complet electrică 18 luni mai târziu.

Hyundai va reduce timpul de întârziere, versiunea cu ardere a celei de-a doua generații a lui Kona fiind pusă în vânzare în Europa luna viitoare, urmată cu patru luni întârziere de varianta alimentată cu baterii.

Ambele derivate ale mașinii au fost prezentate la eveniment, deși Hyundai nu a împărtășit specificațiile europene pentru versiunea cu ardere. Hyundai va oferi Kona și un grup motopropulsor complet hibrid.

Noul model multi-energie preia arhitectura K3 de la predecesorul său, care oferă o arhitectură electrică de 400 de volți. Prin comparație, Ioniq 5 și 6 folosesc E-GMP (Platforma Modulară Globală Electrică) de la Hyundai, care avea o arhitectură electrică de 800 de volți, ceea ce duce la timpi de reîncărcare mai rapizi.

Hyundai a spus că este nevoie de 41 de minute pentru a încărca noul Kona de la 10% la 80% folosind un încărcător rapid, în timp ce pentru a face același lucru cu Ioniq 5 durează mai puțin de 20 de minute.

Hyundai a proiectat prima versiune a Kona alimentată cu baterii care să fie aerodinamică pentru a crește autonomia. Această tendință a continuat cu noul Kona, care are un coeficient de rezistență de 0,27, în scădere de la 0,29 pentru predecesorul său.

Kona 2 continuă inovarea

Noul model folosește și clapete de aer active în față pentru a reduce fluxul de aer atunci când nu este necesar pentru răcire. Lee a spus că această caracteristică nu este foarte comună la SUV-urile mici.

Lee este deosebit de mândru de noile lămpi Pixelated Seamless Horizon de la Kona. Aceasta este o singură linie de LED-uri care merge de la o parte a față a lui Kona la cealaltă parte. Același lucru este valabil și pentru spate, oferind micului SUV o semnătură luminoasă unică.

În interiorul mașinii, selectorul de viteze al lui Kona a fost mutat de la consola centrală în spatele volanului, ceea ce permite mai mult spațiu de depozitare în zona consolei, care are suporturi pliabile pentru pahare și pot găzdui genți mari.

Noul Kona poate fi blocat, deblocat și pornit prin Digital Key 2 Touch, folosind comunicarea în câmp apropiat (NFC) pe smartphone-uri sau ceasuri inteligente.

Noul Kona alimentat de baterii va continua să fie oferit în două configurații.

Varianta standard de gamă vine cu o baterie de 48,4 kilowați-oră cuplată cu un motor electric de 114,4 kilowați (156 CP). Performanța promisă este de 15,7 kWh de consum de energie la 100 km și o autonomie de 342 km, pe baza standardelor WLTP.

Varianta Kona cu rază lungă de acțiune cuplează o baterie de 65,4 kWh cu un motor de 160 kW (218 CP). Performanța promisă este de 15,1 kWh/100 km și o autonomie de 490 km.

Toate versiunile noului Kona complet electric vor fi fabricate la uzina companiei din Nosovice, Republica Cehă. Anterior, Hyundai a fabricat derivate electrice Kona cu volan pe dreapta în Ulsan, Coreea de Sud, care este locul unde toate Kona alimentate cu combustie și vor continua să fie construite.

Cu vânzări combinate de 99.703 de unități, Kona a fost modelul Hyundai cu numărul 2 vândut, înaintea SUV-ului compact Tucson anul trecut.