Disney Plus, o amenințare și mai mare pentru Netflix: cum își îmbogățește librăria de filme și seriale, peste noapte

de: Andrei Tilimpea
15 05. 2023

Disney combină Hulu și Disney Plus într-o singură aplicație de streaming.

În timpul apelului Disney pentru veniturile din trimestrul II de miercuri, CEO-ul Bob Iger a anunțat că platforma va crea o „experiență cu o singură aplicație” în SUA și a spus că prețul pentru fără reclame va crește, preț care în prezent este 10,99 USD pe lună.

„Deși continuăm să oferim Disney Plus, Hulu și ESPN Plus ca opțiuni de sine stătătoare, aceasta este o progresie logică a ofertelor noastre DTC [direct-to-consumer] care va oferi oportunități mai mari pentru agenții de publicitate, oferind în același timp abonaților acces la un sistem mai robust și mai puternic, care are ca rezultat o implicare mai mare a publicului și, în cele din urmă, duce la o experiență de streaming mai unificată”, a spus Iger.

El a continuat: „Între timp, modificările de preț pe care le-am implementat deja au un succes dovedit și intenționăm să stabilim un preț mai mare pentru nivelul nostru fără anunțuri mai târziu în acest an, pentru a reflecta mai bine valoarea ofertelor noastre de conținut.”

În timp ce afacerea de streaming a Disney a înregistrat o pierdere mai mică decât se aștepta de 659 de milioane de dolari, a pierdut totuși 4 milioane de abonați la nivel global, în comparație cu trimestrul anterior, pentru un total de 157,8 milioane – un semn potențial că creșterile de preț au început să compenseze pierderea de abonați.

Cresc prețurile

Încă nu știm cât de mult va crește Disney prețul planului său fără reclame sau dacă acest preț se va schimba odată ce Disney Plus și Hulu devin disponibile ca o singură aplicație. Compania tocmai și-a crescut prețurile atât la Hulu, cât și la Disney Plus anul trecut și a introdus, de asemenea, un nivel de 7,99 USD pe lună, susținut de reclame, despre care directorul financiar Disney, Christine McCarthy, a spus că îl va lansa în Europa la sfârșitul acestui an.

Iger a adăugat că aplicația combinată va fi lansată până la sfârșitul anului calendaristic și că platforma va împărtăși mai multe detalii „în viitor”. Conținutul Hulu este deja inclus în aplicația Disney Plus în anumite țări din afara SUA. Anunțul Disney vine proaspăt după anunțul Warner Bros. Discovery că va combina HBO Max și Discovery Plus într-o singură aplicație numită Max, care va fi lansată la sfârșitul acestei luni.

Disney dezbate în prezent dacă va cumpăra pachetul de 33% al Comcast în Hulu, pe care a fost de acord să îl vândă lui Disney în ianuarie 2024. La momentul acordului, ambele companii au convenit că Hulu ar avea o evaluare minimă de 27 de miliarde de dolari, ceea ce face ca Comcast o miză în valoare de cel puțin 9 miliarde de dolari, pe care Disney ar putea ezita să o plătească dacă vremurile economice grele continuă.