Cum a fost afectat Facebook în această țară, după ce au fost interzise știrile pe platforma de socializare

de: Ozana Mazilu
05 09. 2023

Decizia Meta de a bloca linkurile de știri în Canada în această lună nu a avut aproape niciun impact asupra utilizării Facebook de către canadieni, au indicat recent datele de la firme independente de urmărire, în condițiile în care compania se confruntă cu critici arzătoare din partea guvernului canadian în legătură cu această mișcare.

Traficul Facebook a rămas la același nivel după ce a decis să blocheze afișarea știrilor în Canada, ceea ce pare să dea dreptate companiei americane, care spunea că știrile au o valoare redusă pentru platforma de socializare, scrie Reuters. Astfel, Facebook nu a avut de suferit de pe urma blocării accesului la știri în Canada, acesta rămânând în parametrii obișnuiți. Aceeași concluzie este susținută și de Data.ai, care spune că blocarea știrilor nu a afectat într-un mod semnificativ traficul Facebook din Canada.

Cum a fost afectat Facebook în Canada

Pentru context, Meta a decis să blocheze știrile pe Facebook în Canada, după ce această țară a adoptat o lege prin care platformele de socializare sunt obligate să negocieze cu instituțiile media plata pentru știrile afișate.

Reuters

Astfel, pentru a evita să plătească știrile, Meta a preferat să blocheze pur și simplu afișarea acestora. După adoptarea legii și blocarea știrilor pe Facebook, publicațiile locale nu doar că nu au primit bani, dar au rămas și fără traficul din Facebook. Chiar și înainte de blocarea știrilor, traficul din Facebook primit de publicațiile din Canada era cu 74% mai mic față de nivelul din 2020.

Chiar înainte ca Meta să renunțe la link-urile de știri în Canada, trimiterile Facebook către un eșantion de site-uri de știri populare din Canada au scăzut deja cu aproximativ 35% de la an la an în iulie și cu aproximativ 74% din 2020, potrivit Similarweb.

Totuși, rapoartele de transparență ale companiei sugerează că știrile rămân unul dintre cele mai populare conținuturi de pe Facebook atunci când există, cel puțin în Statele Unite, singura țară pentru care Meta dezvăluie conținutul cel mai frecvent vizualizat.