Citroen nu pierde timpul: un model nou pentru o piața nouă
Noul SUV mic al Citroen va fi disponibil cu cinci sau șapte locuri, deoarece marca face eforturi pentru a-și dubla vânzările pe piața internațională.
Citroen a dezvăluit al doilea dintre cele trei mașini mici planificate pentru piețele emergente cu Noul C3 Aircross, un SUV disponibil cu cinci sau șapte locuri.
C3 Aircross va intra în vânzare în India și America de Sud la sfârșitul anului 2023, urmat de o nouă piață, Indonezia, în 2024.
Marca Stellantis vizează vânzări de 30% în afara Europei până în 2025, comparativ cu 15% în 2021, iar în 2019 a anunțat programul C-Cubed pentru a dezvolta modele adaptate cumpărătorilor internaționali.
C3 Aircross va fi construit în Porto Real, Brazilia, și Thiruvallar, India, unde Stellantis are o fabrică în joint venture cu CK Birla.
„Strategia noastră este să intrăm și să creștem în regiuni și piețe cheie cu potențial ridicat și în creștere rapidă, cu o ofertă diferențiată pentru clienți, care este accesibilă, adaptată la nivel local și construită local”, a declarat noul CEO al Citroen, Thierry Koskas, într-un comunicat.
Noul C3 Aircross îi va permite lui Citroen „să ajungă la un nou grup de clienți care doresc un B-SUV de familie atrăgător, cu un raport calitate-preț și spațios, cu un design robust și musculos”, a adăugat el. Koskas a devenit CEO Citroen la 1 martie, reușind. Vincent Cobee.
Diferențe față de Europa
Proaspătul anunțat C3 Aircross diferă de modelul cu același nume care este vândut în Europa din 2017.
European C3 Aircross a fost dezvoltat în comun de GM și PSA Group; modelul construit în India este pe o versiune a arhitecturii CMP care a fost modificată cu ajutorul Tata Consulting. Mașinile au un stil similar, cu un stâlp C mare, dar modelul european este cu 160 mm mai scurt.
Urmează mașina mică Noul C3 lansat anul trecut; o versiune complet electrică a fost pusă în vânzare în februarie. Stellantis nu a spus dacă va aduce vreunul dintre modele în Europa.
Noul C3 Aircross are garda la sol de 200 mm, placare de protecție și unghiuri de apropiere și de plecare care asigură că nu va zgâria solul pe dealurile abrupte, a spus Citroen. Suspensia a fost reglată pentru drumuri mai accidentate.
Citroen nu a lansat specificațiile tehnice complete pentru Noul C3 Aircross, dar va fi propulsat de motorul pe benzină de 1,2 litri cu trei cilindri de la Stellantis, care este construit local în India.
Caracteristicile de confort și comoditate includ un ecran tactil central opțional de 10 inchi și până la cinci porturi USB, inclusiv pentru pasagerii din al treilea rând.
Noi piețe de desfacere
Citroen a introdus Noul C3 Aircross în India, unde SUV-urile mici sunt considerate vehicule de familie. Mașina lungă de 4320 mm se încadrează în cea mai mare dintre cele două categorii de taxe din segment (cealaltă este sub patru metri), dar Citroen spune că vânzările de SUV-uri mici mai lungi au crescut cu 32% în 2022. Marca spune că C3 Aircross va rezista afară pentru că este un adevărat SUV, cu un design „muscular”, mai degrabă decât un minivan sau un vehicul multifuncțional (MPV).
În America de Sud, Citroen speră să-și depășească cota de piață din 2021 până în 2024, dar se va confrunta cu o concurență dură pe segmentul SUV-urilor mici, unde acum sunt disponibile 16 modele în Brazilia și 17 în Argentina, cele două cele mai mari piețe regionale. . Noul C3 va fi singurul model cu șapte locuri, spune Citroen.
Renault a lansat un program de model similar în India, începând cu mini-SUV-ul Kwid. În ultimii ani, a adăugat Triber crossover-ul mic cu șapte locuri și Kiger, un SUV mic cu cinci locuri.
Renault și partenerul de alianță Nissan au anunțat recent o repornire a strategiei lor în India. Producătorii auto vor investi 600 de milioane de dolari pentru a-și spori operațiunile în India, inclusiv lansarea planificată a șase noi modele comune.
Piața indiană a rămas robustă de când pandemia a oprit vânzările la jumătatea anului 2020, vânzările în februarie crescând cu 9% față de an, potrivit unui raport al LMC Automotive. Vânzările de vehicule de pasageri au crescut cu 16% în comparație cu luna pre-covid din februarie 2020, a declarat LMC în aprilie.
Cu toate acestea, piața se confruntă cu o provocare în creșterea prețurilor, cu o creștere de la an la an de aproximativ 4 la sută. Implementarea noilor norme de emisii din lumea reală la 1 aprilie va afecta încă 4% prețuri, a spus LMC.
Vânzările de vehicule de pasageri în 2023 sunt așteptate să crească cu 6%, până la un nou record de 4,64 milioane, a spus LMC.
Ca de obicei, piața indiană a fost condusă de Maruti Suzuki, cu 101.000 de vânzări pe lună, de peste două ori mai mult decât Hyundai, locul doi, care a înregistrat 47.000 de vânzări.
Marca europeană de top a fost Renault, pe locul nouă, cu 6.600 de vânzări. Citroen, pe locul 17, a înregistrat 328 de vânzări pe lună, dar tocmai a început să vândă Noul C3.