Citroen, cel mai important rival pentru Dacia: Producătorul de la Mioveni are motive de îngrijorare

de: Andrei Tilimpea
23 10. 2023

Modelul din 2025 se va baza pe platforma Smart Car la preț redus și este probabil să fie lansat ca un vehicul electric înaintea variantelor cu motor cu combustie.

Un model cu 7 locuri

Citroen va lansa un SUV cu șapte locuri în 2025, ca succesor al mașinii mici C3 Aircross, a declarat CEO-ul Thierry Koskas.

Vehiculul va fi construit pe aceeași platformă Smart Car low-cost lansată în Europa săptămâna aceasta, mai întâi pe Noul e-C3 hatchback mic complet electric.

Citește și Dacia are un nou rival: Citroen încearcă să lupte cu producătorul de la Mioveni

Ar fi singurul SUV mic cu șapte locuri oferit în Europa, deși Citroen, Renault și alte mărci vând acele modele în India, unde regulile de impozitare avantajează foarte mult mașinile care au patru metri sau mai puțin.

Koskas a arătat imagini teaser cu partea din față a viitorului model, precum și un plan de sus al aranjamentului de scaune, care arată un aspect 2+3+2.

Cu Noul e-C3 EV accesibil, Citroen intră în modul de atac

Prima generație a C3 Aircross a fost lansată în 2017, ca parte a unui program de dezvoltare între PSA Group (mai târziu parte a Stelllantis) și General Motors. Platforma rezultată a stat la baza modelelor Peugeot și Opel; cu toate acestea, nu este capabil să găzduiască grupuri motopropulsoare complet electrice.

C3 Aircross nu se numără printre primele 10 vânzări în segmentul SUV-urilor mici, care este cel mai mare din Europa, cu un volum de 1,36 milioane până în august, potrivit cifrelor Dataforce. Volkswagen T-Roc a condus segmentul cu 128.577 vânzări, în timp ce C3 Aircross a avut 39.162 vânzări în perioada respectivă.

Citește și Citroen vrea să detroneze Dacia: Noul e-C3 vrea să distrugă concurența

Este posibil ca noul model să fie lansat mai întâi ca un vehicul electric, similar Noului e-C3, cu opțiuni de motor cu ardere destinate piețelor în care dezvoltarea modelelor electrificate este mai lentă.

Noul e-C3 a început să fie primul vehicul electric fabricat în Europa care va fi oferit la un preț de pornire de mai puțin de 25.000 de euro. Modelele de bază vor începe de la 23.300 de euro, cu o versiune axată pe urban, care va avea loc în 2025 la 19.990 de euro, dar cu o autonomie considerabil mai mică și un pachet de baterii mai mic.

Specificații tehnice

Platforma Smart Car, dezvoltată pentru prima dată cu Tata Consulting pentru noua gamă de modele Citroen pentru India și alte piețe emergente, poate acoperi vehicule de la A (minicar) până la capătul inferior al segmentului C (compact),a declarat  Renaud Tourte, directorul programului Smart Car.

Lungimea vehiculelor de pe platformă poate varia cu 150 mm, a spus Tourte, cu o diferență de 50 mm în ampatament și o diferență de 50 până la 80 mm în surplonțele față și spate. Mașina a fost proiectată încă de la început pentru sisteme de propulsie electrice, spre deosebire de platforma EV mică a Stellantis, e-CMP. Stellantis a anunțat, de asemenea, o nouă platformă EV mică, STLA Small, cu o autonomie de până la 500 km.

Platforma Smart Car este acum la maxim la autonomia de 320 km a Noului e-C3, a spus Tourte, cu tehnologiile actuale ale bateriilor. Folosește o baterie cu 44 de kilowați-oră cu fosfat de fier și litiu (LFP) de la SVolt din China, deși versiunile ulterioare vor folosi baterii construite în Europa de ACC, un joint venture al Stellantis, Mercedes-Benz și Total.

Tourte a spus că Stellantis a preluat dezvoltarea platformei Smart Car de la Tata pentru a o adapta pentru a respecta reglementările europene de siguranță, precum și preferințele pieței. De exemplu, a spus el, suspensia a trebuit reproiectată deoarece acumulatorul noului e-C3 este cu 100 kg mai greu decât cel al versiunii indiane. Cele două modele nu au aproape nimic în comun în afară de numele lor, a spus el.

Citește și Citroen știe ce vrea de la modelul său electric: cu cine se luptă noul E-C3

Toată ingineria a fost făcută în Velizy, Franța, cu doar câțiva subcontractanți, a adăugat Tourte. „Este uimitor” că a durat doar 2,5 ani pentru a termina lucrarea, a spus el.

Pe lângă cele două modele anunțate de Citroen, alte mărci Stellantis – probabil Fiat și Opel, și eventual Peugeot – vor avea propriile versiuni. Reuters a anunțat marți că vor exista șapte modele pentru Europa, deși niciunul nu a fost confirmat în mod specific.

Un al treilea model pentru Europa ar putea fi pentru Citroen, care a spus că programul său Smart Car va include trei modele pentru India.