Cardurile de energie, mai utile decât ai crede: ce au făcut românii cu ele și de ce sunt atât de bucuroși

de: Mădălina Bahrim
18 03. 2023

Cardurile de energie distribuite populației vulnerabile din țara noastră s-au dovedit a fi chiar mai utile decât se spera inițial. Pe fondul vremii capricioase, consumul de energie s-a menținut la cote destul de ridicate, iar banii de la stat au fost foarte apreciați de numeroși români ce au reușit să-și achite integral sau parțial facturile cu ajutorul acestora.

Datorită cardurilor de energie, mulți conaționali de-ai noștri au avut parte de facturi mai mici în această primăvară, povara de pe umerii lor scăzând simțitor datorită sutelor de lei pe care le-au primit de la stat pentru a-și acoperi costurile cu energia consumată în ultima perioadă. Chiar dacă inițial oamenilor li se părea complicat să folosească aceste carduri, mulți spunând că ar fi fost mai bine ca statul să le permită să scoată banii în numerar de pe carduri, în cele din urmă au descoperit cum trebuie utilizate și au reușit să-și achite facturile cu ajutorul acestora.

Cifrele oficiale ne arată ce impact semnificativ a avut acest ajutor în societatea noastră. Se pare că aceste carduri au fost de folos pentru mai bine de 500.000 de români aflați într-o situație de vulnerabilitate socio-economică.

Sute de mii de români, bucuroși până la extaz datorită banilor de pe cardurile de energie

„La mai puțin de o lună de la startul utilizării cardurilor pentru energie, mai mult de jumătate de milion de familii au folosit banii puși la dispoziție din fonduri europene pentru a-și achita facturile. Beneficiarii au la dispoziție trei metode de plată, pentru a achita repede și simplu facturile la energie. Sunt 9.000 factori poștali și agenți poștali cu aparate optice pentru scanat documente, la care se pot plăti facturile.

De asemenea, a crescut numărul celor care achită online, față de primele zile de utilizare a aplicației. Avem deja 88.000 astfel de plăți. Am încercat, împreună cu Poșta Română, să punem la dispoziția beneficiarilor toate informațiile necesare pentru a-i sprijini pe parcursul implementării programului, iar pentru situațiile punctuale aceștia primesc ajutor prin call center-ul dedicat 0319966”, a declarat ministrul investițiilor și proiectelor europene, Marcel Boloș.