BMW, Hyundai, Polestar printre cele mai profitabile mărci: ce arată datele despre producătorii auto
Tesla, Genesis, MG, Maserati și BMW au avut și ele salturi mari, în timp ce 11 mărci au fost egale sau sub nivelul pieței, dar au înregistrat totuși creșteri de volum.
Peste 30 de mărci, dintre care 11 erau de origine chineză sau își obțin toată producția din China, și-au crescut vânzările europene în decembrie.
Nouă mărci, conduse de marca de lux Hyundai Genesis și Nio, BYD și MG din China, au raportat creșteri procentuale de trei cifre din vânzări în ultima lună a anului 2022.
Între timp, Cupra, Tesla, Polestar, Maserati, BMW, Audi, Kia și Volkswagen s-au numărat printre cele 20 de mărci care au înregistrat creșteri procentuale de două cifre în vânzările din decembrie, potrivit cifrelor preliminare ale cercetătorului de piață Dataforce.
Marca de lux Genesis a Hyundai Group a crescut cu peste 580%, ajungând la 473 de înmatriculări, comparativ cu 69 în decembrie 2021, când tocmai intra pe piață.
Brandurile din China
Nou-venitul chinez Nio a sporit vânzările cu aproape 530% în decembrie, cu 420 de înmatriculări, în frunte cu SUV-ul său electric premium ES8, potrivit datelor reprezentând aproximativ 94% din vânzările din Uniunea Europeană plus țările ETFA și Marea Britanie.
BYD din China a crescut vânzările cu aproape 400 la sută la 996 în decembrie, condus de Yuan Plus (vândut și ca Atto 3).
Un alt brand chinezesc, MG, a crescut vânzările cu peste 300%, până la 15.070. Acest lucru a fost determinat de cererea puternică pentru crossover-ul mic MG ZS, care a triplat vânzările în cursul lunii la 4.364 comparativ cu decembrie 2021.
În plus, noul MG4 a înregistrat 3.340 de vânzări luna trecută, în creștere față de zero în aceeași lună a anului trecut, deoarece compactul complet electric este nou pe piață.
Alte mărci chineze care au raportat creșteri ale vânzărilor cu patru, trei sau două cifre în cursul lunii au inclus Hongqi, Maxus, Aiways, Xpeng și Great Wall.
Lynk & CO și Polestar, ambele care fac parte din Zhejiang Geely Holding din China și își iau toate mașinile din țară, au raportat, de asemenea, câștiguri mari în decembrie.
Maserati a crescut vânzările cu 67 la sută, la 788, dintre care noul SUV premium de dimensiuni medii Grecale a reprezentat 81 la sută din volumul mărcii de lux Stellantis, în creștere de la 78 la sută în noiembrie.
Tesla a înregistrat o creștere procentuală de două cifre a vânzărilor luna trecută, la 54.814 de unități, în mare parte din cauza unei creșteri de peste 300% a vânzărilor modelului Y, care a încheiat luna ca cel mai bine vândut vehicul din Europa pentru a doua lună consecutiv.
Mărcile europene
A fost a treia oară în patru luni când SUV-ul premium de dimensiuni medii a fost vânzătorul nr. 1 din regiune.
Rolls-Royce a crescut vânzările cu peste 100% din cauza cererii puternice pentru SUV-ul ultralux Cullinan.
Sucursala Cupra a Grupului Volkswagen și-a dublat vânzările la 15.961, ajutată de cererea pentru compactul electric Born, care a reprezentat 7.428 de vânzări, în creștere față de 2.250 de vânzări ale vehiculului electric compact în decembrie 2021. De asemenea, vânzările SUV-ului compact Cupra Formentor au crescut cu aproape 40% la 6.105.
Vânzările BMW au crescut cu 37%, până la 65.386, ajutate de o creștere cu 87% a vânzărilor pentru SUV-ul mare premium X5.
Vânzările Audi au crescut cu 35%, până la 60.267 de vehicule, la cererea puternică pentru A6, care a înregistrat un câștig de aproape 140%.
Marca VW a crescut cu 27% din cauza cererii puternice pentru mașinile complet electrice ID3, ID4 și ID5. Un alt câștigător pentru VW a fost SUV-ul mic Taigo.
De asemenea, printre mărcile care au înregistrat câștiguri în cursul lunii s-au numărat Mazda (+66 la sută), Lexus (+62 la sută), Jeep (+25 la sută) și Kia (+21 la sută), conform cifrelor preliminare ale Dataforce.
Cele 10 mărci care au înregistrat câștiguri, dar au fost sub media pieței au inclus Lamborghini (+11 la sută), Dacia (+10 la sută) și Skoda (+7,2 la sută).