BMW a depășit Mercedes și Audi: câte mașini electrice a vândut marca germană

de: Andrei Tilimpea
16 01. 2023

Ajutat de modele precum i4 sedan, BMW a vândut anul trecut 172.011 vehicule electrice.

Între timp, Audi a devansat Mercedes cu mai puțin de 400 de vânzări globale.

BMW și-a depășit rivalii premium germani cu o marjă largă în ceea ce privește vânzările de vehicule complet electrice în 2022, completând-o asupra Mercedes-Benz și Audi, după ce le-a învins pe amândoi pentru a se clasa anul trecut drept cea mai vândută marcă premium din lume.

Ajutat de modele precum i4 și sedanul emblematic i7 EV recent adăugat, BMW a crescut vânzările de vehicule electrice cu baterii cu 148%, până la 172.011 anul trecut.

Cel mai bine vândut al mărcii a fost însă iX3 complet electric, cu un volum de 55.136 de unități.

Cum se descurcă rivalii

Între timp, Audi a devansat Mercedes cu mai puțin de 400 de vânzări globale, pentru locul doi.

Livrările Audi de vehicule electrice au crescut cu 44% anul trecut, în timp ce Mercedes a dublat vânzările de modele complet electrice.

Într-o declarație, șefa de vânzări Audi, Hildegard Wortmann, a declarat că producătorul auto a înregistrat o cerere mare pentru Q4 E-tron și E-tron GT quattro. Audi a primit deja multe precomenzi pentru noul Q8 E-tron, care îl înlocuiește pe E-tron, înainte de lansarea pe piață în primăvară, a spus ea.

Începând din 2026, Audi va introduce pe piața globală doar mașini electrice.

Volvo a fost pe locul patru în rândul mărcilor europene cu aproape 67.000 de vânzări ale vehiculelor sale electrice C40 și XC40.

Marca soră Volvo, Polestar, crește vânzările cu 80%, la 51.500, pe baza estimărilor sale preliminare.

Marca soră a BMW, Mini, a vândut aproape 44.000 de vehicule electrice în 2022, o scădere de 1,3% față de 2021. Mini Cooper SE a reprezentat toate vânzările complet electrice ale mărcii.

Deși toate mărcile europene și-au crescut semnificativ volumele de vehicule electrice, ele continuă să concureze pentru locul doi din nou Tesla.

Pe baza vânzărilor sale de 11 luni în Europa, volumul Tesla a fost de 176.302, conform cifrelor cercetătorului de piață Dataforce.