Apple, ”în lumina reflectoarelor”, din nou: ce acuzații i se aduc, cum se apără gigantul
Autoritatea de supraveghere antitrust franceză a anunțat că a emis o declarație de obiecție împotriva companiei Apple, exprimând îngrijorarea că aceasta ar fi putut încălca reglementările privind utilizarea datelor utilizatorilor de iPhone în scopuri publicitare.
Conform informațiilor transmise de Reuters, instituția se teme că Apple ar putea abuza de poziția sa dominantă prin impunerea unor condiții discriminatorii, subiective și netransparente în ceea ce privește utilizarea datelor utilizatorilor în scopuri publicitare.
Această declarație a declanșat o procedură antitrust, în timpul căreia Apple va avea posibilitatea să-și exprime punctul de vedere.
Apple neagă acuzațiile
Compania Apple a negat acuzațiile, declarând că mecanismul implementat oferă utilizatorilor mai mult control, cerând tuturor aplicațiilor să obțină permisiunea.
În 2020, patru grupuri franceze din industria de publicitate online au depus o plângere antitrust împotriva Apple, contestând modificările aduse de companie în privința caracteristicilor de confidențialitate, mai precis introducerea funcției App Tracking Transparency.
„Aplicațiile Apple nu afișează un prompt App Tracking Transparency deoarece nu urmăresc, ceea ce înseamnă că nu leagă datele utilizatorului sau dispozitivului cu datele utilizatorului sau dispozitivului colectate de la aplicațiile, site-urile web sau proprietățile offline ale altor companii în scopuri de publicitate direcționată sau de măsurare a reclamelor și nici nu partajează datele despre utilizatori sau dispozitive cu brokerii de date”, a declarat Apple.
Această funcție a determinat utilizatorii să fie întrebați dacă sunt de acord să permită aplicațiilor să colecteze date utilizate în scopul personalizării și direcționării reclamelor.
Grupurile de lobby din industrie au susținut că această schimbare a condus la scăderi ale veniturilor pentru editori. În prezent, Apple continuă să colaboreze cu autoritatea de reglementare franceză.
Patru asociații au declarat că modificările aduse de Apple nu au fost conforme cu regulile de confidențialitate ale Uniunii Europene.
Aceste asociații au argumentat că, în timp ce mecanismul de înregistrare a fost aplicat pentru dezvoltatorii terți, aplicațiile dezvoltate de Apple, în sine, nu au inclus acest mecanism.