Apartamentele din București care s-au ieftinit cu 50.000 de euro într-un an: ce ascund ”ofertele” dintr-un complex de lux

de: Alexandru Puiu
23 03. 2023

În România, complexele rezidențiale din marile orașe au apărut ca ciupercile după ploaie. În teorie, sunt o mină de aur pentru dezvoltatori pentru că au avut în spate terenuri ieftine. În practic, locuitorii conștientizează problemele de infrastructură și construcție la mult timp după ce s-au mutat.

Cel mai recent exemplu de dezastru vine din Greenfield, cel mai mare complex imobiliar din Nordul Bucureștiului, unde locuiesc aproximativ 6000 de oameni. Acești locuitori ai Capitalei pierd ore în șir în trafic în fiecare zi, iar cei care ar fi fost dispuși să apeleze la un drum forestier pentru a merge la muncă sau pentru a-și duce copiii la școală, nu mai au nici măcar această posibilitate, pentru că drumul cu pricina a fost blocat. În final, mii de oamenii au căzut victimă unui conflict între dezvoltator, Romsilva și două primării.

Greenfield 

Cum ajungi să-ți vinzi locuința la preț de nimic, ca să nu stai în trafic

Faptul că românii din Greenfield au început să-și vândă apartamente de 140.000 de euro cu 90.000 de euro a fost raportat de Observator News, în cadrul seriei Coșmar Residence. „E la fel de îngrozitor în fiecare dimineaţă”, spune o şoferiţă. „Ai pus în cap o întreagă comunitate”, crede un bărbat. „Oamenii au început să vândă apartamentele”, adaugă un altul. „Romsilva a declarat că pe o parcelă NU se poate circula şi au închis drumul”, declară un bărbat. „Sunt nişte pseudoprobleme”, este de părere un şofer. „Nu cred că e problemă de poluare”, susţine altcineva. Concluzia unui rezident: „E coşmar!”

În complexul de lângă Pădurea Băneasa se fac niște cozi de kilometri buni în fiecare dimineață, în speranța că locuitorii din zonă nu vor pierde ore în șir în trafic. Singura lor posibilitate de a ajunge la civilizație este un drum cu bandă pe sens care nu face decât să-i scoată în Ilfov, ca apoi să-și rateze existența la intrare în București.”Este ora 7 dimineaţa şi miile de locuitori din cel mai mare cartier de lux din nordul Capitalei au pornit pe drumul nervilor. Coloana de maşini se întinde acum pe câţiva kilometri”, insistă Andreea Milea, reporter Observator. Zile un pic mai bune pentru locuitori sunt cele în care polițiștii locali se implică în dirijarea traficului, din păcate, nici asta nu se întâmplă foarte des. ”Am solicitat inclusiv după-amiază să fie poliţie şi primăria a spus că nu are personal”, a explicat Florin Buzatu, reprezentantul proprietarilor din cartier.