Amenzi de până la 2.500 de lei pentru șoferii neatenți. Greșeala din parcare prevăzută în noul Cod Rutier

de: Alexandru Puiu
12 09. 2023

Deja de ceva timp, parcarea reprezintă un stres foarte mare pentru participanții la trafic, mai ales în orașe mari, precum București, Brașov, Cluj și altele. Pe lângă dificultatea procesului de a găsi locul potrivit să-ți lași mașina, potențialele amenzi sunt și ele o problemă.

Situațiile disperate necesită soluții disperate, după cum zicea un film clasic și niciodată nu a fost mai potrivită această afirmație decât atunci când cauți un loc de parcare în Capitală. În această situație, mulți dintre șoferi parchează mașinile în locuri nepermise și riscă amenzi usturătoare.

Ce trebuie să știe șoferii din România despre parcări

Conform Codului Rutier 2023, oprirea sau staționarea neregulamentară, în zonele semnalizate prin indicatoare, inclusiv pe trotuare, te poate costa până la 870 de lei, dar și puncte de penalizare. Este important de reținut că, și în această ocazie, dacă plătești amenda în termen de 15 zile de când ți-a fost înmânată, achiți doar jumătate.

Mai problematic sau costisitor este însă alt aspect, unul care se lasă cu amenzi de până la 2.500 de lei. Aceasta este amenda dacă parchezi într-un loc de parcare rezervat. Conform legii, ”amplasarea oricărui tip de indicatoare, marcaje sau înscrisuri care să indice sau să sugereze rezervarea locurilor de parcare” se sancționează cu amendă de până la 2.500 de lei.

În plus, conform Euronews, există și riscul unui dosar penal sau a unei pedepse cu închisoarea în Capitală pentru românii care încearcă să-și asume un loc de parcare care nu este al lor, pentru care nu au plătit niciun ban, nu au achitat taxa la primărie și nici nu l-au cumpărat de la un vecin. Atunci, pot sta între 2 luni și 2 ani în spatele gratiilor, mai ales dacă și-au ”blocat” locul într-un spațiu public circulat.

Problema parcărilor nu se va remedia prea curând în România, rămâne doar ca amenzile din ce în ce mai costisitoare să funcționeze ca o formă de educare forțată a românilor în ceea ce privește circulația corectă și civilizată prin orașe.