Adolescenta din, probabil, cel mai dramatic film românesc: un etalon al frumuseții, a marcat-o pe Manuela Hărăbor în „Pădureanca”
Manuela Hărăbor a fost, este și va mai fi una dintre cele mai frumoase actrițe pe care le-a avut vreodată țara noastră.
A început cu rolul din „Pădureanca”, prilej cu care publicul român s-a îndrăgostit iremediabil de aceasta.
Cum a ajuns Manuela Hărăbor să joace rolul Siminei
Manuela Hărăbor este fiica sculptorului și machetistului de la Buftea, Enache Hărăbor, iar pe vremea când era încă o adolescentă a avut norocul de a primi rolul Siminei, în filmul lui Nicolae Mărgineanu, deși acesta și-ar fi dorit să dea rolul soției acestuia, Maria Ploae, însă s-a lovit de refuzuri, așa s-a reorientat.
Pădureanca, film ecranizat după opera scrisă de Ioan Slavici, a devenit un succes uluitor, în timp, fiind difuzat chiar și acum la anumite televiziuni.
În afară de revelația Manuela Hărăbor, din distribuţie au făcut parte Adrian Pintea (Iorgovan) şi Şerban Ionescu (Şofron), Victor Rebengiuc (Busuioc), Dorel Vişan (Părintele Furtună), Melania Ursu (Vica), Nicolae Toma (Neacşu) şi Mihai Constantin (Pupăză), informează adevarul.ro.
„Eram în clasa a XII-a. Eu eram oricum în fişele de casting. La un moment dat, mi s-a dat un telefon şi mi s-a zis: E un rol principal. Au mai dat probe şi multe alte actriţe şi studente, regizorul nu s-a hotărât. Am ajuns la Buftea, mi s-a dat un text, l-am învăţat, am dat proba şi am plecat acasă. Peste vreo două săptămâni, am mai primit un telefon: Vino să mai dai o probă şi cu partenerii, Şerban Ionescu şi Adrian Pintea.
N-am dormit vreo două nopţi de emoţie! Au fost foarte drăguţi şi toleranţi cu mine amândoi. Am dat proba, am plecat. După care m-au mai chemat o dată, numai cu Şerban. Mă şi gândeam, oare de ce mă chinuie atât, să-mi zică odată da sau nu! Eu oricum mă pregăteam de bacalaureat, mă pregăteam să dau admitere la Institut. Şi ţin minte că eram într-o zi în faţă la Studioul Casandra, mă pregăteam să intru la un spectacol.
Şi vine cineva la mine şi mă întreabă: Eşti cumva Manuela Hărăbor? Mă şi gândeam, oare cine mă ştie pe mine?! Domnul respectiv s-a recomandat: Bogdan Burileanu, producător-delegat la Casa de Filme nr. 4. Ai dat probe, nu?. I-am răspuns că am dat vreo trei-patru pentru Pădureanca, la care el: Cred că ai şanse mari. Într-o săptămână două o să primeşti un telefon. Şi aşa a fost. M-au sunat, mi-au spus că am luat rolul, după care m-am întâlnit cu domnul Mărgineanu.
În ciuda faptului că actrița nu scapă nicio ocazie de a le mulțumi celor care i-au dat start carierei, ea recunoaște că adesea au existat și momente dificile pe platourile de filmare, poate unele chiar tensionate pentru adolescenta de atunci.
„Au fost complicate mai ales scenele în care trebuia să plâng. Trebuia o pregătire extraordinară. O dată-mi ieşea, câteodată nu. Se mai enervau membrii echipei.
Cel mai îngăduitor era Adrian Pintea, care m-a ajutat cel mai mult, dar şi Şerban Ionescu, care la un moment dat mi-a dat şi două perechi de palme…altele decât cele din film. Apropo de secvenţa asta de final…Am filmat trei duble, iar la fiecare, operatorul îi zicea: Dă-i mai tare, că nu se vede pe aparat că-i dai palme».
Şi atunci, Şerban, care era un tip masiv, înalt cât uşa, cu nişte palme cât nişte cazmale, mi-a dat două perechi de palme, nu se vedea, şi mi-a mai trântit două cazmale peste faţă de mi-a sărit basmaua de pe cap şi m-a durut ceafa, jur, două zile”, a povestit Manuela Hărăbor.
Filmul „Pădureanca” i-a marcat Manuelei Hărăbor cariera
Filmul a reușit să vândă 1.619.765 de bilete în cinematografele din România, primind trei premii de la Asociaţia Cineaştilor: pentru regie şi interpretare masculină (Victor Rebengiuc), respectiv premiul special al juriului (Adrian Pintea).
Imediat după acest film, Manuela Hărăbor a devenit un etalon al frumuseții, în România și a rămas asemenea chiar și în zilele noastre.
Despre Pădureanca, artista avea să zică că i-a „marcat cariera, un rol ce face parte dintr-o categorie cu care nu te întâlneşti prea des. Puţini sunt actorii români care au avut şansa să îşi intersecteze destinul artistic cu un rol care să le devină un al treilea nume. George Calboreanu, de pildă, a fost identificat cu Ştefan cel Mare, Victor Rebengiuc cu Moromete. Eu am avut şansa să devin Pădureanca şi sunt fericită că după atâta timp, lumea se uită în continuare cu placere la acest film”.