Volkswagen, Skoda și Honda vor să revoluționeze industria auto: ce dezvoltă constructorii auto
VW, Skoda, Honda accesează tehnologia swarm pentru a preveni accidentele, pentru a evita blocajele în trafic și pentru a ajunge mai aproape de conducerea complet autonomă.
Volkswagen, Skoda și Honda se numără printre mărcile care folosesc sau testează tehnologia swarm pentru a oferi chiar și capabilități excelente de asistență a șoferului. Soluția este un pas atât de cheie către furnizarea de autonomie la nivel înalt, încât un director de la Robert Bosch prezice că tehnologia roiului va fi utilizată de aproape toți producătorii până în 2027.
Cum funcționează?
Tehnologia Swarm folosește crowdsourcing – în acest caz, date de la multe mașini, denumite „roiul” – pentru a genera date în timp real pentru o localizare precisă.
Prin tehnologia roiului, mașinile și camioanele vor avea capacitatea de a comunica între ele, vehiculele de urgență și chiar cu infrastructura conectată de-a lungul drumurilor.
Folosind tehnologia roiului, producătorii de autovehicule vor putea să efectueze schimbări de benzi mai eficient, precum și să primească informații de la alte grupuri de vehicule care ar putea ajuta la planificarea rutelor mai eficiente sau să alerteze șoferii cu privire la condițiile periculoase de conducere.
Aplicațiile țintă pentru tehnologia de înot sunt funcții de conducere asistată și automată, care includ funcții precum controlul adaptiv al vitezei de croazieră, sistemele de asistență pentru menținerea benzii și schimbarea benzii, precum și conducerea cu mâinile libere și pilotată.
Skoda a început să folosească conectivitatea roiurilor în vehiculul său pentru a alerta șoferii cu privire la problemele viitoare pe rutele lor.
Între timp, Honda și-a dezvoltat tehnologia Safe Swarm, care utilizează tehnologia vehicle-to-everything (V2X) pentru a permite vehiculelor să comunice cu infrastructura din jur și vehiculelor să partajeze informații cheie, cum ar fi locația și viteza.
Primul pas către autonomie totală
Volkswagen a introdus recent o caracteristică opțională numită Travel Assist cu Swarm Data, care oferă auto-conducere parțială ca parte a actualizării software 3.0 pentru gama sa de vehicule ID complet electrice.
Folosind senzori pentru a monitoriza traficul din jur, vehiculul poate oferi o centrare mai precisă a benzii, permițând menținerea unei distanțe stabilite față de vehiculul din față.
Hans-Joerg Mathony, director, servicii de hărți de management al produselor la Bosch, este optimist cu privire la tehnologie. El se așteaptă ca tehnologia roiului să fie utilizată de aproape toți producătorii până în 2027.
Una dintre caracteristicile cheie ale soluției este că oferă informații despre hărți aproape în timp real pentru toate drumurile.
„În comparație cu tehnologia tradițională de cartografiere bazată pe sondaje, tehnologia swarm permite o frecvență mult mai mare de actualizare a hărților”, a spus el. „În plus, oferă date despre comportamentul flotei, cum ar fi traseele tipice de condus, vitezele de conducere și punctele de oprire, permițând conducerea asistată și automată mai convenabilă”.
El a spus că datele roiului GPS vor permite adaptarea dinamică a rutelor de conducere.
„Această informație ar putea fi folosită pentru a calcula mai precis căile cele mai probabile”, a spus el. „Dacă există două sau mai multe rute alternative și sunt disponibile date despre starea drumului și pericolele rutiere, navigația ar putea sugera cea mai bună cale pentru șofer”.