Volkswagen face un anunț îngrijorător: ce se poate întâmpla cu producția auto europeană

de: Andrei Tilimpea
23 06. 2022

Producătorul auto își va păstra capacitatea de a-și conduce centralele electrice cu cărbune în loc de gaz, din cauza dependenței Germaniei de importurile rusești.

CEO-ul Grupului Volkswagen, Herbert Diess, a avertizat că trecerea de la energia rusă nu are loc suficient de rapid pentru a-l proteja pe producătorul german de o oprire bruscă a livrărilor de gaze naturale.

VW va păstra capacitatea de a-și conduce centralele electrice cu cărbune în loc de gaz, din cauza dependenței Germaniei de importurile rusești, a declarat Diess într-un interviu pentru Forumul Economic Qatar de la Doha.

Deși s-au făcut progrese în ceea ce privește aprovizionarea cu gaz natural lichefiat din SUA și din alte națiuni, construirea infrastructurii necesare va dura timp.

„Probabil că nu va merge suficient de repede” pentru a face față unei perturbări majore, a spus Diess pentru Bloomberg. „Pe termen lung, sunt sigur că devenim independenți de gazul rusesc.”

Diess a condus schimbări majore la VW pentru a face producătorul mai agil și a provoca Tesla pentru poziția de producătorul de top al vehiculelor electrice. Compania a introdus noi modele alimentate cu baterii, merge mai departe cu un plan de a adăuga o fabrică de vehicule electrice aproape de sediul său din Wolfsburg și construiește un lanț cuprinzător de aprovizionare cu baterii.

Lucrurile sunt volatile

În timp ce războiul din Ucraina, creșterea ratelor dobânzilor și inflația afectează apetitul pentru risc al investitorilor, Diess a spus că nu vede încă distrugerea cererii în sectorul auto. VW are aliniate comenzi de vehicule electrice pentru „aproximativ un an” și este optimist că își va atinge obiectivele pentru 2022.

„Nu vedem că cererea clienților scade în prezent, dar asta s-ar putea schimba”, a spus el.

VW ar putea depăși Tesla ca cel mai mare producător de vehicule electrice în 2024, potrivit Bloomberg, o proiecție pe care Elon Musk a contestat-o ​​în interviul său la evenimentul de la Doha. Diess a spus că VW are „cea mai largă gamă de vehicule electrice de pe piața mondială”.

Cu toate acestea, Diess a adresat recent întrebări dificile cu privire la problemele de la unitatea de software a VW care întârzie lansarea noilor modele.

CEO-ul a spus că este mulțumit de tehnologia principală a mărcii sale de autoturisme VW și încrezător că unitățile sale Porsche și Audi își pot rezolva provocările în curând. El a adăugat că revizia structurală la VW va necesita mai multă răbdare.

„Dezvoltarea competențelor software la un nivel în care suntem 90% autosuficienți va dura aproximativ un deceniu”, a spus Diess.