Vladimir Putin amenință companiile care au plecat din Rusia: „Vor regreta această decizie”

de: Anca Lupescu
10 06. 2022

De la începutul invaziei din Ucraina, aproape 1.000 de companii au anunțat public că își reduc în mod voluntar, într-o anumită măsură, operațiunile din Rusia.

Vladimir Putin, amenințare pentru companiile care au părăsit Rusia, în urma invaziei în Ucraina

„În condițiile de astăzi, când cineva a fugit de undeva, a plecat, a ales să oprească o anumită activitate aici, va regreta”, a declarat el la o întâlnire cu tineri antreprenori la Moscova.

„Vor regreta, nu pentru că noi amenințăm pe cineva”, a continuat Putin. „Vor regreta pentru că Rusia este o țară cu un mare potențial, într-adevăr”. De asemenea, Putin a părut să afirme că exodul firmelor străine din Rusia este o dovadă a dominației SUA asupra altor state și economii occidentale.

„Mulți regretă că trebuie să plece. Totul este o manifestare a stării interne a acestor țări care nu pot lua decizii suverane”, a adăugat el.

El a reiterat apoi că Rusia este „o țară suverană care ar trebui să privească spre viitor”.

Peste 1.000 de companii au părăsit Rusia

De la începutul invaziei din Ucraina, peste 1.000 de companii au anunțat public că își reduc în mod voluntar, într-o anumită măsură, operațiunile din Rusia. Această listă include nume mari precum Apple, Amazon, Google, Microsoft etc.

Peste 1.300 de companii multinaționale au redus sau au abandonat legăturile de afaceri cu Rusia în urma invaziei lui Vladimir Putin în Ucraina, potrivit datelor adunate de Yale School of Management.

O analiză recentă a datelor de la Yale din Investment Monitor a arătat că, dintre membrii G20, companiile din Turcia, China și India au luat cele mai puține măsuri în Rusia, proporțional vorbind.

„Unde ne aflăm acum este că am văzut aproximativ 1.300 de companii care au fost clasificate acum, și a existat o mare fortificare a unor industrii surprinzătoare, cum ar fi petrolul, care nu este de obicei de partea bună a istoriei în ceea ce privește problemele sociale”, spune profesorul Jeffrey A Sonnenfeld, care supraveghează lista menționată mai sus de la Yale.

„Chiar și serviciile profesionale, care în mod normal preferă să sară de pe o stâncă decât să creeze controverse, au luat măsuri. Același lucru este valabil și pentru marile firme din domeniul tehnologiei, de la producătorii de dispozitive până la platformele de software și social media.

Chiar și cei care s-au mutat mai târziu din domeniul modei, al îmbrăcămintei și al produselor ambalate au trecut de partea noastră”, a continuat el.