Viitorul „verde” al industriei auto nu este chiar așa de „verde”: ce se întâmplă cu producția

de: Andrei Tilimpea
27 09. 2022

Pe măsură ce producătorii de automobile devin mai ecologici, furnizorii simt presiunea costurilor suplimentare pentru a-și satisface nevoile.

Motivația industriei auto către un viitor mai verde și mai curat este un drum periculos pentru companiile din lanțul său de aprovizionare.

Mulți furnizori de automobile, deja strânși de inflația crescută și de prețurile la energie, spun că nu au de ales decât să suporte costurile suplimentare de a face componentele lor durabile pentru a îndeplini obiectivele de mediu ale producătorilor de automobile.

„Dacă nu ai, nu vei avea o afacere în cinci sau șase ani care să furnizeze marilor producători de automobile”, a spus Shane Kirrane, director comercial la Autins Group, care are fabrici în Marea Britanie, Suedia și Germania care produc izolație acustică și termică pentru mașini.

Toți marii producători de automobile s-au angajat să respecte ținte ecologice, încercând să elimine materialele mai murdare din lanțurile lor de aprovizionare pentru a satisface autoritățile de reglementare și investitorii pe măsură ce trec la vehicule electrice.

BMW, de exemplu, se așteaptă ca toate bateriile sale și mulți dintre furnizorii săi de oțel și aluminiu să producă materiale realizate folosind energie regenerabilă, în timp ce Volvo vizează 25% din plastic reciclabil în mașinile sale până în 2025.

Probleme pentru furnizori

Mulți furnizori fac, prin urmare, investiții mari pentru a-și ecologiza activitățile, de la dezvoltarea de piese reciclabile până la conectarea afacerilor lor la energie regenerabilă, potrivit interviurilor cu mai mult de o duzină de jucători din industrie.

În același timp, mulți spun că au puțină marjă de manevră pentru a crește prețurile pe care le percep marii producători de automobile, care sunt ei înșiși concentrați asupra costurilor, în timp ce plătesc zeci de miliarde de dolari pentru a se reinventa pentru o eră cu emisii reduse de carbon.

„Folosim termenul disruptiv tot timpul, dar este mult mai mult decât doar perturbator”, a declarat Joe McCabe, CEO al cercetătorului AutoForecast Solutions. „Vom vedea o mare zdruncinare în următorii cinci, 10 ani în lanțul de aprovizionare auto”.

AutoForecast, cu sediul în Philadelphia, compilează estimări ale producției din industria auto și sfătuiește furnizorii dacă cererile de cotații (RFQ) pe care le primesc de la producătorii auto se bazează pe ipoteze realiste pentru volumele producției de vehicule.

„Furnizorilor li se cere să dezvolte noi tehnologii pentru a sprijini vehiculele electrice și să investească într-un lanț de aprovizionare mai ecologic, cu volume (mari) despre care credem că nu pot fi obținute pe baza cererilor de preț reale”, a adăugat McCabe.

„Dar producătorii de mașini le spun și furnizorilor: „Dacă doriți să faceți parte din această nouă revoluție verde, dați-mi cel mai bun preț posibil, ca să nu merg la concurența dumneavoastră”.