Unii de-abia își plătesc facturile, alții dau sute de mii de euro pe o geantă: s-a adâncit prăpastia dintre bogați și săraci

de: Mădălina Bahrim
17 11. 2022

Anul 2022 ne aduce o adâncire a prăpastiei dintre pătura socială a oamenilor bogați și cea a nevoiașilor.

Pe fondul multiplelor crize din prezent, mai ales cea de ordin inflaționist, oamenii necăjiți și împovărați de neajunsuri sunt astăzi chiar mai vulnerabili decât erau în anii dificili de pandemie.

Pe de altă parte, magnații lumii par să nu fie atinși de probleme, chiar dacă și pentru ei costul traiului de zi cu zi s-a scumpit exponențial.

Dar una este să fii nevoit să te descurci o lună de zile cu 1.500 de lei, cât este salariul minim în România, altfel se pune problema când ai de cheltuială câteva zeci sau chiar sute de mii de euro!

Ei bine, oricât ar suna de incredibil pentru noi, oamenii de rând, chiar există persoane care n-au ce face cu banii, care au atât de mulți bani, încât ajung să-i cheltuiască pe lucruri inexplicabile. De exemplu, cumpără bunuri de lux, accesorii de firmă al căror preț poate acoperi un întreg bloc cu patru etaje dintr-un oraș de provincie din țara noastră.

Magnații nu au grija zilei de mâine și continuă să arunce banii pe fereastră

Poșete de sute de mii de euro, ceasuri de alte sute de mii, curele de zeci de mii de euro, haine de blană extrem de scumpe – toate sunt doar niște simple achiziții pentru oamenii care au prea mulți bani!

Surprinzător sau nu, în ultima perioadă industria bunurilor de lux nu doar că n-a înregistrat pierderi, dar este chiar în creștere, semn că magnații nu au nicio grijă legată de ziua de mâine și că nu-i sperie sub nicio formă ceea ce vedem cu toții că se întâmplă acum în jurul nostru.

Se pare că în 2022 se înregistrează o creștere cu 21%, adică peste 1,4 trilioane de dolari, a vânzărilor bunurilor de lux, ceea ce reprezintă un adevărat record! De altfel, 2023 e așteptat să aducă cifre frumoase.

”În 2023, creșterea va fi determinată în primul rând de mărirea prețurilor și de îmbunătățirea mixurilor de vânzări. Volumele vor avea o creștere mai conținută față de anii precedenți și posibila dificultate de a ține sub control costurile va limita creșterea potențială a profiturilor”, se arată într-o analiză Altagamma.