Uită de băncile clasice: ce ne așteaptă în viitor, cum vom lua credite în următorii ani

de: Mădălina Bahrim
12 01. 2022

Pe măsură ce creditarea este tot mai accentuată, băncile testează noi alternative la serviciile tradiţionale. Viitorul financiar-bancar nu va mai fi ca în prezent, iar schimbările deja se resimt pe piața de profil.

Potrivit unei analize a companiei globale de servicii informatice – Experian, un nou concept se conturează şi revoluţionează industria financiară: open banking.

Ce este open banking și cum te poate ajuta

Potrivit lui Ivo Grigorov – CEO, Credefi Ltd din Italia, 300 de miliarde de tranzacţii online alternative (în afara serviciilor bancare tradiţionale) au avut loc la nivel mondial, anul trecut.

„Criza sub orice formă, financiară sau pandemică, face ca reglementările să devină din ce în ce mai dure. Utilizarea instrumentelor inovatoare pentru tratarea datelor mai structurate devine factorul cheie de succes. De exemplu, vedem cum guvernanţa de mediu şi socială va schimba modul în care companiile sunt evaluate în viitorul apropiat”, a declarat Spiros Giourgas, director de vânzări Balkans, Experian.

Cu alte cuvinte, ne îndreptăm cu pași repezi spre o revoluție a digitalizării.

Deja se simt mișcări importante, făcute de băncile comerciale pe piețele din Europa. Unii clienți beneficiază deja de servicii inovatoare și digitale, de ultimă generație. De exemplu, putem menționa faptul că UniCredit Group a lansat deja renumitul buddybank, facilitate disponibilă în prezent doar pentru clienţii italieni. Concret, este vorba despre o bancă numai pentru dispozitive mobile, accesibilă doar prin smartphone, disponibilă pe iOS, Android şi recent pe platformele Huawei.

Beneficiile sunt imense pentru utilizatori și se bazează pe facilitatea folosirii acestor instrumente, pe eficiență, pe mobilitate, aspecte esențiale în viața tot mai agitată și conectată la lumea digitală, pe care o trăim în aceste vremuri.

Mobile banking „permite utilizarea de formate mici, datorită folosirii smartphone-urilor pentru interacţiune, în locul desktop-urilor. De asemenea, a trebuit să eliminăm toate sesiunile de lucru în afara smartphone-ului. Totul începe şi se termină în telefonul mobil”, ne explică Massimo Bondanza, Head of marketing & products la buddybank.