Uber se dă peste cap să atragă clienți noi și să-și țină șoferii aproape: ce se schimbă pe platformă

de: Alexandru Puiu
02 08. 2022

Uber are o concurență din ce în ce mai acerbă în piața de ride sharing și face eforturi semnificative să se alinieze atât la pretențiile utilizatorilor, cât și ale șoferilor angajați în platformă. În acest scop, lansează deseori actualizări.

Ca de fiecare dată, Uber face mai multe experimente pe piața de ride sharing, cu scopul de a-și mări cota de piață și de a atrage un public cât mai larg. Cel mai recent set de funcții noi este momentan disponibil pe piața din SUA, și vizează mai ales șoferii, dar având în vedere numeroasele precedente pe marginea subiectului, nu ar trebui să dureze prea mult până le vom vedea și în alte piețe în care este disponibil serviciul, precum România.

Anunțul Uber pentru toți clienții, șoferii

De acum înainte, șoferii de Uber vor putea vedea din start, înainte să accepte o cursă, cât au de câștigat de pe urma ei. Deși ar putea duce la evitarea curselor scurte, măcar nu te vei mai confrunta cu situația în care acestea sunt acceptate și anulate la infinit. Practic, dacă cineva acceptă cursă, ai mai șanse să-ți și vină șoferul, chiar dacă s-ar putea să dureze un pic mai mult să găsești acel șofer.

Uber caută să-și extindă și aria de servicii oferite și să ofere livrări de alimente de la hipermarketuri, inclusiv băuturi alcoolice. Această practică ar fi una foarte inspirată, având în vedere că scad comenzile de la restaurante în contextul inflației și instabilității economice.

Ca referință, în țara noastră există Uber în București, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Iași, Constanța, Craiova, Galați, Pitești, Ploiești, Oradea, Brăila, Sibiu, Buzău, Bacău, Râmnicu Vâlcea, Alba Iulia, Arad și Târgu Mureș. Filiala românească a gigantului, Uber BV Filiala București SRL, s-a bucurat de venituri de 8,43 milioane de lei în 2021, în scădere cu nu mai puțin de 40% față de 2020, pe când profitul a fost de aproape trei ori mai mic de la an la an, până la 411.572 de lei în 2021. La nivel global, aplicația de ride sharing este disponibilă în mai mult de 70 de țări și peste 10.000 de orașe.