Uber, aplicația de ridesharing disponibilă în mai mult de 70 de țări din toată lumea, în peste 10.000 de orașe, vrea să se extindă și să livreze și alte produse, precum alimente de la hipermarketuri și băuturi.
Ca referință, comenzile de la restaurante scad din cauza inflației și a instabilității economice, conform WSJ. În România, aplicația Uber este prezentă în București, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Iași, Constanța, Craiova, Galați, Pitești, Ploiești, Oradea, Brăila, Sibiu, Buzău, Bacău, Râmnicu Vâlcea, Alba Iulia, Arad și Târgu Mureș.
Uber o ia pe urmele Glovo
Raportat la cifre, Uber BV Filiala București SRL, societatea românească a companiei americane, a raportat venituri de 8,43 milioane de lei în 2021, în scădere cu 40% față de 2020. Profitul net raportat de firmă a fost de 411.572 lei în anul 2021, de aproape 3 ori mai mic decât în anul 2020 și de aproape 2 ori mai mic decât profitul pe anul 2019. De asemenea, în anul 2021, filiala bucureșteană a Uber a avut un număr mediu de 11 angajați proprii, în scădere cu 5 față de anul 2020.
În ultimii doi ani, livrările au devenit o parte din ce în ce mai importantă a companiei Uber. Un motiv esențial este tot mai puțini oameni au făcut plimbări din cauza restricțiilor în contextul pandemic, restricții implementate la nivelul întregului glob.
Compania și-a dublat recent piețele de livrare de produse alimentare în peste 400 de orașe din SUA și tocmai a început să livreze comenzi Costco în Texas. Pandemia a determinat totodată să regândească strategiile companiei, astfel că a fost nevoită să renunțe la mai multe inițiative. Una dintre acestea a reprezentat și retragerea Uber Eats din România.
Platformele de livrare mâncare la domiciliu s-au descurcat extrem de bine pe perioada pandemiei. Lumea a comandat acasă, din moment ce restaurantele au fost închise, iar aceste companii au fost o barcă de salvare și pentru localuri, chiar dacă taxele sunt destul de mari.