Tu știi ce se vinde ca pâinea caldă în pandemie? Nu ghicești nici din 10 încercări, pe ce dau oamenii banii

de: Mădălina Bahrim
16 02. 2022

În plină criză sanitară pandemică, cu un val inflaționist asupra noastră ce ne aduce scumpiri la toate bunurile, alimentele și serviciile, oamenii cumpără masiv … șampanie! Da, ai citit bine. Acesta este produsul care, în această perioadă, înregistrează vânzări record.

Se pare că, traversând vremuri atât de dificile, oamenii încearcă fă își îmbunătățească starea de spirit cu elementele care le-au mai rămas la îndemână. Așa se face că mulți dintre ei iau cu asalt magazinele de profil și își umplu coșul de cumpărături cu sticle de șampanie, mai ieftine sau mai scumpe, în funcție de propriul buget. Dar poate că acesta este cel mai neînsemnat detaliu. Ceea ce contează, însă, este cifra pe care industria o înregistrează.

Conform producătorilor francezi de șampanie, vânzările din 2021 au atins o valoare de 5,7 miliarde de dolari, fiind cu 14% peste maximul anterior pandemiei.

Exporturile au ajuns la 180 de milioane de sticle de 0,75 litri, fiind mai mari cu 37% față de 2020 și cu 15% mai mult decât în ​​2019, în timp ce vânzările în Franța au crescut cu 25% față de anul precedent, pentru a egala vânzările din 2019, la 140 de milioane de sticle, a declarat Union des Maisons de Champagne (UMC).

De asemenea, vânzările către consumatorii din Statele Unite ale Americii (SUA), cea mai mare piață de export a șampaniei, au crescut cu 31% față de 2019, atingând un record de 34 de milioane de sticle.

Totodată, ne mai indică datele extrase din rapoartele oficiale ale industriei, exporturile către Marea Britanie au crescut cu 7% față de 2019, la 29 de milioane de sticle. De menționat și faptul că livrările către Germania au crescut cu 28%, până la 15 milioane.

O plăcere nevinovată și mai ieftină decât înainte

Președintele UMC, Jean-Marie Barillere, susține că și el consumă acasă șampanie. Este o mică plăcere nevinovată, un obicei care îl costă mai puțin astfel, decât dacă s-ar duce la restaurant. Dar oamenii, în multe state sau localități, nici măcar nu au șansa de a merge la restaurante, fie din cauza restricțiilor, fie pe fondul temerilor că s-ar putea infecta și atunci decid să stea acasă.

Prin urmare, comandarea unei sticle de șampanie sau chiar achiziționarea ei direct de pe rafturile magazinelor, e tot ce ne-a mai rămas din normalitatea de odinioară, chiar dacă o savurăm pe canapea, în living și nu într-un local public, alături de prietenii noștri.