Toyota versus Volkswagen, cine domină industria auto in 2022: așa înțelegi ce caută șoferii

de: Andrei Tilimpea
01 08. 2022

Grupul Toyota este sigur că va conduce vânzările de mașini la nivel mondial în prima jumătate a anului 2022, în fruntea listei înaintea rivalului german Volkswagen AG pentru al treilea an consecutiv, pe fondul penuriei globale de cipuri și a blocajelor cauzate de COVID-19 în China, au arătat datele din industrie.

Producătorul auto japonez a declarat că a vândut aproximativ 5,14 milioane de vehicule la nivel global în perioada de raportare, inclusiv cele vândute de producătorul de minivehicule al grupului Daihatsu  și producătorul de camioane Hino Motors, în scădere cu 6,0% față de un an mai devreme, marcând prima scădere din ultimii doi ani.

Scăderea vânzărilor a rezultat din scăderea producției globale, care a scăzut cu 3,8%, până la 5,10 milioane de unități, scăzând de asemenea pentru prima dată în doi ani, deși a reușit să limiteze impactul penuriei de semiconductori care a dat o lovitură producătorilor de automobile din întreaga lume.

Vânzările globale ale Toyota le-au depășit pe cele ale rivalului Volkswagen, ale cărui vânzări globale au scăzut cu 22,2% la 3,88 milioane de vehicule în perioada de raportare.

„Volumul vânzărilor nu a fost niciodată prioritatea noastră principală”, a spus un oficial Toyota după publicarea rezultatelor sale. „Vom continua să acordăm prioritate siguranței și calității și ne străduim să facem mașini mai bune”.

Lipsa de piese rămâne problema principală

Impactate în mare parte de lipsa de piese, vânzările interne ale Toyota au scăzut cu 18,1%, până la 954.173 de unități, producția internă scăzând cu 17,7%, până la 1,74 milioane de unități, deoarece multe mașini produse în Japonia încorporează componente de ultimă generație care se bazează pe semiconductori.

Vânzările în străinătate au scăzut cu 2,8%, până la 4,18 milioane de vehicule, dar producția de peste mări a crescut cu 5,6%, până la 3,35 milioane de unități, înregistrând un nivel record în prima jumătate a anului datorită capacității de producție extinse în China.

Vânzările globale ale producătorului de automobile în iunie, excluzând cele ale Daihatsu și Hino, au scăzut cu 3,2% față de un an anterior, la 817.321 de unități. Producția sa globală a scăzut cu 4,6% la 793.378 de mașini.