Toyota rămâne în top: ce arată cifrele despre constructorul nipon
Livrările la nivel mondial ale Toyota au scăzut cu 5,8% în primele patru luni, în timp ce vânzările Grupului VW au scăzut cu 26%.
Toyota pare să fie cel mai mare producător auto din lume pentru al treilea an consecutiv, după ce a depășit Grupul Volkswagen cu peste 1 milion de vehicule până în aprilie.
În timp ce operațiunile ambilor producători auto din China au fost blocate de măsurile de izolare, Toyota a reușit mai bine să limiteze daunele.
Producătorul japonez a declarat că livrările la nivel mondial au scăzut cu 5,8% în primele patru luni, în timp ce vânzările rivalului său german au scăzut cu 26%.
Toyota a reușit să depășească în continuare VW, în ciuda faptului că nu a îndeplinit obiectivul de producție luna trecută, pe care compania l-a redus din cauza răspândirii COVID-19 în Japonia și în străinătate.
Președintele Akio Toyoda le-a spus angajaților în martie că producătorul auto reexamina planurile de producție împreună cu furnizorii pentru a evita „epuizarea”.
Probleme cu producția
Compania a stabilit un record pentru producția de vehicule la nivel mondial în acea lună.
VW s-a luptat anul acesta în China, cea mai mare piață a sa, livrările scăzând cu 30% până în aprilie.
De asemenea, producătorul auto are o prezență mult mai mare decât Toyota în vestul Europei, unde invazia Rusiei în Ucraina a perturbat și mai mult lanțurile de aprovizionare deja tensionate.
Toyota și-a redus planul de producție globală pentru iunie pentru a doua oară în această săptămână și a semnalat că estimarea producției pentru întregul an ar putea fi redusă, evidențiind durerea cauzată de criza lanțului de aprovizionare și de blocarea Chinei.
Producătorul auto a spus că acum se așteaptă să producă aproximativ 50.000 de vehicule mai puțin în iunie, pentru un total de aproximativ 800.000, din cauza blocării din Shanghai. Și-a redus deja planul pentru aceeași lună cu 100.000 de vehicule, invocând deficitul de cipuri.