Problemele continuă pentru Toyota: decizia drastică pe care a trebuit să o ia

Problemele continuă pentru Toyota: decizia drastică pe care a trebuit să o ia

Toyota continuă să-și ajusteze planurile de producție în 2022, din cauza crizei de semiconductori, anunțând noi opriri ale fabricilor din Japonia.

Compania a anunțat că va opri liniile de fabricație în nouă uzine din Japonia, unde vor înceta activitatea nu mai puțin de 10 linii de producție. În total, Toyota are 14 uzine cu 28 de linii.

Noi, cei de la Toyota, dorim să ne cerem scuze din nou pentru ajustările repetate ale planurilor noastre de producție din cauza lipsei de piese ca urmare a răspândirii COVID-19, care provoacă inconveniente considerabile clienților, furnizorilor și altor părți implicate”, a anunțat constructorul japonez.

Compania anunțase anterior că dorește să introducă o pauză voluntară între aprilie și iunie, pentru a se conforma „recentelor realități”. În prezent, planul global de producție al companiei pentru luna mai este de a produce aproximativ 750.000 de unități, dintre care 200.000 de unități în Japonia și 550.000 de unități în străinătate.

Toyota își ajustează planurile

Practic, planul de producție a fost ajustat cu aproximativ 100.000 de unități la nivel global față de numărul de unități furnizate furnizorilor la începutul anului. Planul mediu de producție globală din mai până în iulie este de aproximativ 800.000 de unități.

Reprezentanții Toyota precizează că situația actuală în care predomină criza de semiconductori, face dificilă o estimare a producției pe mai multe luni. „Vom continua să depunem eforturi maxime pentru a livra cât mai multe vehicule clienților noștri cât mai curând posibil.”, mai spune Toyota.

Mai multe uzine ale constructorului vor fi oprite timp de șase zile în luna mai, în timp ce unele se vor opri doar patru zile, iar altele, câte două zile. Modelele afectate cel mai mult vor fi cele ale mărcii Lexus, urmate de cele de la Toyota: familia Corolla, Prius, C-HR, Aqua, RAV4.

În 2021, Toyota a fost constructorul auto care a reușit să traverseze cel mai bine criză de semiconductori, mai ales în prima parte a anului, ca urmare a faptului că-și făcuse rezerve de componente, în urma cutremurului din 2020.

Citește și: