TikTok schimbă regulile jocului, din nou: va crea și mai multă dependență printre copii și adolescenți

de: Alexandru Puiu
23 05. 2022

În cazul în care TikTok nu avea deja un număr record de utilizatori, noul titan al rețelelor de socializare are deja un plan foarte clar pentru a-și asigura creșterea pentru anii care urmează. Va introduce un tip de conținut complet nou pe platformă.

Oficialii TikTok au început să integreze mini-jocuri video în aplicația de mobil cu același nume, pentru a te ține și mai mult timp cu ochii în ecran. Aceasta este doar prima etapă într-o tranziție către jocuri din ce în ce mai complexe prezente pe rețeaua de socializare, în cazul în care clipurile amuzante sau ciudate nu făceau o treabă suficient de bună în a crea dependență.

Jocurile de pe TikTok, următorul pas spre a ”desființa” Facebook

În urmă cu aproximativ un an, cei de la TikTok au început un parteneriat cu Zynga. Acum, au început să se vadă rezultatele acelei colaborări. În cadrul unui test restrâns pe utilizatorii platformei din Vietnam, au început să fie testate o serie de mini-jocuri video. Conform datelor obținute de Reuters pe marginea subiectului, acest experiment este primul dintr-o tranziție semnificativ mai complexă și de durată spre jocuri pe TikTok.

Oficialii din spatele platformei au confirmat că au început să testeze jocuri HTML5 in-app, atât în colaborarea cu Zynga, dar și cu alți dezvoltatori terți. Intenția finală este de a lansa cât mai multe titluri, mai mult sau mai puțin complexe, toate încărcate de reclame, ca, în mod evident, să-și sporească profiturile și nivelul de interacțiune al utilizatorilor cu platforma.

”Căutăm în mod constant modul prin care să ne îmbogățim platforma și, în mod regulat, testăm funcții noi și soluții de integrare care aduc valoare comunității noastre”, a explicat un reprezentant al companiei pentru Reuters. Printre primele jocuri pe care le poți testa pe TikTok sunt Disco Loco 3D și Garden of Good. Ca referință, TikTok are la momentul actual peste un miliard de utilizatori la nivel global și estimează încasări din reclame în 2022 de 11 miliarde de dolari, mai mult decât Twitter și Snapchat la un loc.