Ți-ai dorit vreodată să poți șterge definitiv ceva postat pe profilul tău? Cine-și regretă cel mai mult postările

de: Ozana Mazilu
26 01. 2022

Probabil ai postat ceva, la un moment dat, și a doua zi sau după un timp ți-ai dat seama că, de fapt, mai bine n-o făceai. Iată cine regretă cel mai mult postările personale, din rândul utilizatorilor de social media.

Cei din generația Z sunt cei mai predispuși să-și dorească să elimine ceva de pe conturile de socializare, din 2021. Mai exact, 86%, comparativ cu doar 75% dintre cei cu vârsta peste 35 de ani.

Kaspersky a întocmit un sondaj european care investighează nivelurile de conștientizare și atitudinile consumatorilor față de confidențialitatea online. Datele arată modul în care percepțiile privind confidențialitatea online diferă în funcție de țară și generație.

Aflăm, așadar, că generația Z este mai neglijentă când vine vorba de controlul pe care îl are asupra datelor. Mulți reprezentanți ai săi și-ar dori să poată șterge definitiv o postare online publicată anterior. Rezultatele arată o problemă răspândită în toate țările: majoritatea respondenților nu sunt conștienți sau sunt nesiguri de controlul pe care îl au asupra prezenței lor digitale sau nu sunt informați despre ce ar putea face dacă ar dori să-și gestioneze conturile online.

Cei din generația Z își regretă cel mai mult postările

Peste 8.500 de utilizatori de internet au făcut parte din studiu, cu vârste începând de la 16 ani, din 11 țări. S-au identificat neînțelegeri larg răspândite în rândul respondenților, cu privire la nivelul perceput de control pe care îl au asupra identității lor online. Un număr semnificativ dintre aceștia consideră în mod eronat că, atunci când vine vorba de conturile și postările din rețelele sociale, acestea pot fi șterse definitiv.

În mod îngrijorător, majoritatea (81%) tinerilor de 16-21 de ani cred în mod eronat că au control complet pentru a șterge definitiv ceva din prezența lor online.

Creșterea gradului de conștientizare cu privire la gestionarea confidențialității datelor și a „dreptului la uitare” este esențială, deoarece constatările arată un decalaj tot mai mare între controlul perceput al oamenilor asupra prezenței lor online și realitate. Deținerea controlului asupra datelor lor devine esențială pentru consumatori și asigurarea faptului că aceștia au o înțelegere clară a amprentei lor digitale este esențială pentru protejarea lumii în viitor.