Tesla „luptă” cu inflația, în timp ce este implicată într-o nouă anchetă: ce se întâmplă cu prețurile

de: Andrei Tilimpea
22 08. 2022

Producătorul auto va onora prețul actual de 12.000 USD pentru comenzile făcute înainte de 5 septembrie.

Pentru a doua oară în acest an, Tesla crește prețul caracteristicii Full Self-Driving (FSD).

Elon Musk a scris pe Twitter că prețul inițial al software-ului de asistență pentru șofer va crește la 15.000 de dolari pe 5 septembrie. Producătorul auto va onora prețul actual de 12.000 USD pentru comenzile făcute înainte de această dată, dar va livra acele vehicule la o dată ulterioară.

„Rețineți că vă puteți actualiza mașina existentă la FSD în 2 minute prin aplicația Tesla”, a adăugat Musk. El nu a spus dacă Tesla va crește prețul planurilor sale de abonament FSD. În funcție de capacitățile actuale de Autopilot ale Tesla, adăugarea software-ului costă în prezent până la 199 USD pe lună.

De-a lungul anilor, Tesla a crescut constant prețul caracteristicii sale de auto-conducere completă. Când compania a început pentru prima dată să ofere FSD ca opțiune separată de Autopilot, a cerut consumatorilor 5.000 USD pentru a adăuga software-ul în timpul configurării și 7.000 USD după livrare.

La începutul anului, prețul FSD a trecut de la 10.000 USD la 12.000 USD. Elon Musk a declarat că Tesla că va crește din nou prețul FSD în iulie, când a spus că software-ul este „ridicol de ieftin” la 12.000 de dolari și că o creștere a prețului ar însemna diferența dintre Tesla „care valorează mulți bani sau care valorează practic zero”.

Probleme cu siguranța auto

Autoritățile americane de reglementare în materie de siguranță auto au cerut companiei  Tesla să răspundă la întrebările despre camera sa de cabină, ca parte a unei anchete asupra a 830.000 de vehicule Tesla care folosesc sistemul avansat de asistență pentru șofer al producătorului auto, numit Autopilot.

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi și-a actualizat în ancheta deschisă în 2021 pentru a evalua performanța Autopilot, după ce a identificat mai devreme o duzină de accidente în care vehiculele Tesla au lovit vehicule oprite de urgență.

Scrisoarea de nouă pagini a NHTSA solicită Tesla să răspundă la întrebări până pe 12 octombrie despre „rolul pe care îl joacă camera de cabină în aplicarea angajării/atenției șoferului”.

Potrivit Tesla, camera de cabină poate determina neatenția șoferului și poate oferi alerte sonore pentru a-i reaminti șoferului să rămână cu ochii pe șosea atunci când pilotul automat este cuplat.