Tesla face un pas în spate: ce se întâmplă cu sistemul Autopilot
Vehiculele Tesla vor pierde mai mulți senzori pentru vehicule, pe măsură ce producătorul auto va utiliza doar camere în funcțiile sale de siguranță și de asistență pentru șofer.
Tesla va elimina senzorii cu ultrasunete din vehiculele sale începând cu această lună, pe măsură ce va continua cu utilizarea doar a camerelor în funcțiile sale de siguranță și de asistență pentru șofer.
Vehiculele Tesla au acum 12 senzori cu ultrasunete pe barele de protecție față și spate, iar senzorii de sunet cu rază scurtă de acțiune sunt utilizați în principal în aplicații de parcare și pentru a detecta obiecte apropiate.
„Le va economisi câțiva dolari. Vreau să spun că acele lucruri sunt destul de ieftine”, a spus analistul Guidehouse Insights Sam Abuelsamid, referindu-se la senzorii cu ultrasunete. „Le va economisi și niște cipuri”.
CEO-ul Elon Musk a spus că Tesla poate obține autonomie deplină doar cu camere, dar și-a ratat obiectivele de a lansa taxiuri cu conducere autonomă, care nu necesită șoferi.
Producătorul auto se confruntă cu un control de reglementare, legal și public tot mai mare asupra sistemului său Autopilot în urma accidentelor.
Tesla a spus că va elimina senzorii cu ultrasunete de pe Model 3 și Model Y la nivel global în următoarele câteva luni, urmate de Model S și Model X în 2023.
Tranziția va limita temporar funcțiile de parcare automată, dar nu va afecta evaluările de siguranță în caz de accident, a menționat Tesla.
Anul trecut, Tesla a început să scadă senzorii radar pe fondul lipsei de cipuri
„Rămâne de văzut dacă vor fi „doi pași înainte și un pas înapoi” sau invers”, a declarat Raj Rajkumar, profesor de inginerie electrică și informatică la Universitatea Carnegie Mellon.
În timp ce companiile tehnologice și producătorii de automobile folosesc mai mulți senzori, cum ar fi lidar, Tesla se bazează doar pe camere și pe inteligența artificială pentru a ajuta un vehicul să recunoască mediul.
„Întrebarea este cât de bine pot vedea camerele în apropierea mașinii, ceea ce uneori poate fi limitat”, a spus profesorul Philip Koopman de la Universitatea Carnegie Mellon.
Un cercetător Tesla larg urmărit, cunoscut doar sub numele de „Green” pe Twitter, a spus pe Twitter că senzorii cu ultrasunete sunt utilizați și în Autopilot ca o funcție „de siguranță” pentru schimbarea benzilor.
„Impactul asupra siguranței pilotului automat este probabil mic. Acum, impactul siguranței parcării manuale, pe de altă parte, ar putea fi mare”, a spus el, adăugând că soneria de parcare îi ajută pe oameni să evite lovirea obstacolelor.