Tesla a fost detronată: a fost anunțat noul rege al industriei auto

de: Andrei Tilimpea
05 08. 2022

Stellantis își propune să devină cel mai vândut producător auto de vehicule electrice cu baterii din Europa, înaintea Volkswagen și Tesla.

„Ne luptăm pentru primul loc în ceea ce privește vânzările de BEV pe piața europeană”, a declarat CEO-ul Carlos Tavares analiştilor la apelul Stellantis privind veniturile din prima jumătate a anului trecut.

În prima jumătate a anului, Stellantis a vândut 105.413 de mașini complet electrice în Europa, chiar în urma Grupului VW, care a vândut 116.307, și înaintea Tesla, care a înregistrat 78.277 de vânzări, potrivit cifrelor furnizorului de date Dataforce.

Cifrele includ înmatriculările în țările UE plus Marea Britanie, Elveția, Islanda și Norvegia. Datele din Portugalia, Suedia și Finlanda nu au fost disponibile.

Impulsul lui Stellantis în Europa a fost condus de noul hatchback Fiat New 500, care a fost cea mai bine vândută mașină complet electrică în Europa de Vest în trimestrul al doilea, potrivit analistului Matthias Schmidt. A fost prima dată când această onoare nu a revenit unui model Tesla din ultimul trimestru din 2020, a spus Schmidt.

Noul 500 a fost cea mai bine vândută mașină complet electrică în Italia și Germania în al doilea trimestru, a declarat Tavares investitorilor. Un alt model electric cheie al Stellantis a fost mașina mică Peugeot e-208, care a ocupat primul loc de vehicule electrice în Franța în aceeași perioadă, a spus el.

Totalul vânzărilor Tesla a fost afectat de opririle cauzate de coronavirus la fabrica sa din Shanghai, care construiește sedanuri Model 3 pentru export în Europa. În același timp, compania tocmai crește producția crossover-ului Model Y la noua sa fabrică din afara Berlinului, care a intrat online în martie.

Stellantis câștigă, Tesla pierde

„Tesla a asistat la scăderea volumelor regionale trimestriale la cele mai scăzute niveluri din ultimii doi ani, ca urmare a închiderii COVID-19 din China”, a spus Schmidt într-un raport la sfârșitul lunii iulie.

Chiar și așa, modelele Tesla au ocupat în continuare primele două locuri în Europa în prima jumătate a anului, potrivit Dataforce. În prima jumătate a anului, Tesla a vândut 39.969 de modele Y, în timp ce vânzările de model 3 au scăzut cu 25%, până la 38.280. Noul 500 a fost al treilea, cu 32.315 vânzări, iar 208 a fost al patrulea, cu 21.918. Cel mai bine vândut model VW Group a fost Skoda Enyaq, pe locul cinci, cu 19.951 de vânzări (vezi graficul de mai jos).

Stellantis a beneficiat de un al doilea trimestru deosebit de puternic, a spus Schmidt. Ofertele grupului de vehicule electrice de la Citroen, DS, Fiat și Opel/Vauxhall au dublat mai mult decât vânzările Tesla în Europa de Vest, de la 60.560 la 25.140. Grupul VW a înregistrat 67.760 de vânzări în acest trimestru.

Grupul a câștigat, de asemenea, din vânzările de câteva mii de camionete de pasageri complet electrice, după ce a întrerupt majoritatea ofertelor bazate pe ardere internă la începutul acestui an pentru a evita depășirea obiectivelor UE de emisii.

Modelele cheie EV care vor fi lansate în anul următor includ versiuni complet electrice ale compactelor Peugeot 308 și Opel Astra, precum și noul SUV compact Peugeot 3008.

Este probabil ca Stellantis să se confrunte cu o Tesla mai puternică în a doua jumătate, pe măsură ce blocajele legate de coronavirus se încheie în China, producția de la Berlin se accelerează și constrângerile aprovizionării cu semiconductori se uşurează conform așteptărilor.

Tesla este „pregătit să revină cu explozie în al treilea trimestru”, a spus Schmidt. „Ne așteptăm ca Tesla să se consolideze din nou în Europa în a doua jumătate a anului, cu aproximativ 200.000 de unități”, a spus el.