Soluția la cea mai mare problemă a mașinilor electrice: abia așa le faci ecologice

de: Andrei Tilimpea
15 12. 2022

Centrul Charleston al Redwood Materials va contribui la creșterea ecologică a vehiculelor electrice.

Forța de reciclare a bateriilor vehiculelor electrice tocmai a câștigat un oarecare avânt. Redwood Materials a dezvăluit planurile de a construi o fabrică de reciclare a bateriilor pentru vehicule electrice la periferia orașului Charleston, Carolina de Sud. Instalația de aproximativ 600 de acri va sparge bateriile „sfârșite” până la metalele lor brute și le va reconstrui ca anozii și catozii care sunt esențiali pentru vehiculele electrice. Piesele ar trebui să accepte până la 1 milion de vehicule electrice pe an. Acest lucru ar putea nu numai să reducă deșeurile, ci și să reducă prețurile și riscurile asociate cu importul acelor componente din străinătate.

Uzina se va ridica la o investiție de 3,5 miliarde de dolari, care include 1.500 de locuri de muncă. La fel ca spațiul Redwood din Nevada, hub-ul Charleston se va baza exclusiv pe energie curată și operațiuni complet electrice. Compania susține că abordarea sa reduce emisiile de CO2 pentru producerea componentelor bateriilor cu aproximativ 80% în comparație cu producția din lanțul de aprovizionare obișnuit din Asia.

Alegerea locației este strategică

Construcția fabricii din Carolina de Sud ar trebui să înceapă în primul trimestru al anului 2023. Primul proces de reciclare ar trebui să fie gata până la sfârșitul acelui an, spune Redwood. Compania intenționează să se extindă ulterior.

Redwood spune că Carolina de Sud face parte dintr-o „Centură de baterii” în creștere, în care producția de celule EV va crește până la „sute” de gigawați-oră de capacitate de producție până în 2030. Portul său de pe litoral ajută, de asemenea. Statul mai găzduiește fabrici pentru producătorii de mașini care includ partenerul BMW și Redwood Volvo, astfel încât o marcă ar putea reutiliza rapid bateriile uzate pentru vehiculele care ies din linie.

Mai important, Redwood pare să aibă un sprijin mai larg din partea industriei auto. Pe lângă Volvo, are parteneri precum Ford, Toyota și producători de baterii care includ Panasonic și Envision AESC. Instalațiile de reciclare a bateriilor la scară largă sunt încă relativ rare în SUA – noua fabrică Li-Cycle din Alabama poate procesa bateriile pentru aproximativ 20.000 de vehicule electrice pe an. Această expansiune ar putea face reciclarea mult mai obișnuită și ar putea constitui un caz mai bun pentru mașinile electrice ca opțiuni conștiente de mediu.