Șoferii români și fascinația pentru benzină: ce se întâmplă cu mașinile diesel, dar cu cele electrice sau hibrid

de: Alexandru Puiu
13 05. 2022

Românii nu sunt descurajați de inflație, atunci când vine vorba de investițiile în piața auto, de achizițiile de mașini noi, mai ales când statul român le întinde o mână de ajutor prin programul Rabla.

Pe parcursul lunii trecute, în aprilie, piața auto din România a făcut un pas important spre revenire, după pierderile masive înregistrate pe perioada pandemiei, atât din cauza restricțiilor de circulație impuse de autorități, cât și din cauza crizei de semiconductori care continuă să-și facă resimțite efectele. Una peste alta, anul 2022 este îmbucurător pentru această industrie, cu condiția ca producătorii să facă față cererii masive.

Nu de alta, dar din ce în ce mai mulți români se orientează către mașini deștepte, vehicule cu propulsie ecologică, hibride sau electrice. Din cauza nivelul sporit de tehnologie din spate, acestea întârzie și mai mult să ajungă la clienți, din momentul în care au fost comandate, până la livrare. Criza cipurilor și semiconductorilor continuă să se resimtă în piață.

Ce mașini își cumpără românii în 2022

Pornind de la realitatea primelor patru luni ale anului, confirmată de DRPCIV, vorbim de cea mai mare creștere a vânzărilor pe zona vehiculelor electrifiate, hibrid sau full electric. Comparativ cu perioada similară din 2021, creșterea a fost de 131% pe meleaguri mioritice la mașinile ecologice, în contrast cu creșterea de 36% a întregii piețe auto de la noi. La polul opus, într-o manieră deloc surprinzătoare, având în vedere scumpirile la carburant, se află mașinile diesel. Acestea pierd din ce în ce mai mult teren, ajungând la 15,3% din piață, cu peste 10 puncte procentuale în minus, față de anul trecut.

Punctual, dacă în primele patru luni din 2021 au fost înmatriculate 3164 de autoturisme electrifiate, electric plus hibrid, anul acesta s-a dublat numărul. Am discutat de 7313 mașini cu propulsie verde, în timp ce pe zona de diesel s-a văzut o scădere de la 7153 de unități în ianuarie – aprilie 2021, până la 5669 în primele aceeași perioadă din 2022.

Dacă ești curios de creșterile sau scăderile defalcate pe branduri pe piața din România, poți arunca o privire pe tabelul de mai jos, având în permanență în vedere că fascinația românilor pentru mașini electrice a plecat în proporție copleșitoare de la lansarea Dacia Spring, modelul cu 1458 de unități înmatriculate în primele patru luni ale acestui an.