Smart a lansat mașina electrică #1: când poți cumpăra noul crossover

de: Andrei Tilimpea
08 04. 2022

Smart și-a prezentat primul model de producție sub proprietatea comună Mercedes-Geely, crossover-ul mic #1 construit în China.

Smart a dezvăluit prima sa mașină nouă deținută în comun de Mercedes-Geely, #1 complet electric, un crossover mic cu o autonomie de 440 km  și capacitatea de a se reîncărca de la 10 la 80% în mai puțin de 30 de minute.

#1, cu o lungime de 4270 mm, este cel mai mare Smart de până acum, marcând un pas mai mare în dimensiune față de mini-mașini precum ForFour și ForTwo, care au început cu motoare cu combustie internă cu tracțiune din spate și au adăugat ulterior opțiuni complet electrice. Va fi construit în China; Smart-urile anterioare au fost construite de Daimler în estul Franței și de Renault în Slovenia.

Smart a arătat #1, pronunțat „hashtag one”, la un eveniment la Berlin.

Dirk Adelmann, CEO-ul Smart Europe, a declarat că precomenzile vor începe în septembrie, iar comenzile obligatorii vor începe în decembrie. Producția este de așteptat să înceapă la sfârșitul anului.

Adelmann a descris #1 ca fiind „nucleul tuturor lucrurilor care vor veni” de la Smart. „Odată cu rebrandingul, ne vom concentra și mai mult pe experiența de mobilitate fără întreruperi”, a spus el.

Prețurile nu au fost anunțate, deși sub Daimler, acum Mercedes-Benz Group, marca a fost poziționată ca o mașină de oraș premium.

#1 are o baterie de 66 de kilowați-oră și un motor electric de 200 de kilowați. Smart a spus că cifrele de autonomie sunt preliminare înainte de certificarea WLTP așteptată în a doua jumătate a acestui an, dar la 440 km ar avea o autonomie considerabil mai mare decât mașinile electrice mici aflate în prezent pe piața europeană.

Adelmann a spus că această gamă va muta Smart de la a fi doar un „erou urban” la o mașină care poate fi folosită pentru orice fel de călătorie.

Timpul de încărcare de la 10 la 80% la o stație DC de mare viteză de 150 kw este mai puțin de 30 de minute, a spus Smart, și aproximativ trei ore cu un punct de curent alternativ de 22 kw.

Concentrat pe conectivitate

Acesta va concura cu mai multe vehicule electrice premium, inclusiv Honda e, DS 3 Crossback și Mini Electric. În funcție de preț, ar putea fi, de asemenea, o alternativă la vehiculele electrice mici, cum ar fi Peugeot e-2008 și Opel Mokka-e.

Stilul și numele noului Smart au fost anticipate de Conceptul #1 prezentat în septembrie anul trecut la Salonul Auto de la München. SUV-ul va folosi Sustainable Experience Architecture (SEA) de la Geely. Platforma modulară EV va sprijini și mașinile de la Volvo Cars și Lynk & CO, deținute de Geely.

Smart pune accent pe conectivitatea #1, cu un computer centralizat care facilitează actualizările prin aer. Producătorul auto spune că 75 la sută din toate unitățile de control electronic (ECU) din mașină pot fi actualizate continuu fără fir.

Smart spune că „un retail fizic complet integrat va rămâne un factor cheie de succes al modelului de afaceri”, sugerând că utilizatorii pot face și achiziții în vehicul. Mulți producători de automobile, inclusiv Mercedes, speră să creeze un nou flux de venituri de la proprietari care vor plăti pentru funcții suplimentare și abonamente.

Alte dotări interioare includ un ecran tactil central de 12,8 inchi, cu un panou de instrumente digital de nouă inchi și afișaj head-up de 10 inchi, iluminare ambientală personalizabilă, o consolă centrală „plutitoare”, o banchetă glisantă din spate și un sistem audio Beats cu 13 difuzoare.

Adelmann a spus că Smart explorează noi modele de proprietate, cum ar fi abonamentele și partajarea, posibil similar cu un alt brand Geely, Lynk & CO, care se concentrează pe abonamente în Europa.