Mercedes nu doarme: ce știm despre noul GLC

Mercedes nu doarme: ce știm despre noul GLC

Mercedes va lansa noul GLC în această toamnă, numai cu sisteme de propulsie hibride plug-in și mild hybrid de 48 de volți.

Următoarea generație Mercedes-Benz GLC SUV mijlociu va sosi în această toamnă cu trei sisteme de propulsie hibrid plug-in, care oferă o autonomie de peste 100 km doar pentru electricitate, a spus Mercedes.

Pe lângă două versiuni hibride plug-in pe benzină și un hibrid plug-in diesel, GLC va avea, de asemenea, o gamă de motoare mici, cu patru cilindri, pe benzină și diesel, cu un sistem mild hybrid de 48 volți care include un motor de 17 kilowați demaror-alternator integrat în transmisie.

GLC concurează în segmentul premium de dimensiuni medii cu BMW X3, Volvo XC60 și Audi Q5.

Potrivit cifrelor de la JATO Dynamics, X3 a înregistrat anul trecut 83.437 de vânzări în Europa pentru a conduce segmentul, GLC pe locul al doilea cu 74.309 vânzări, o scădere bruscă de la 99.049 în 2020. XC60 a avut 72.409 vânzări pentru a termina pe locul al treilea, cu Q5 pe locul patru la 61.358.

În timp ce noul GLC va avea atât opțiuni de 48 de volți, cât și hibrid plug-in, Mercedes nu a spus public dacă va exista o variantă complet electrică sau un nou model bazat pe o arhitectură exclusiv electrică.

Mercedes continuă avansul către electrificare

Versiunea actuală complet electrică, numită EQC, se bazează pe GLC, dar Mercedes se îndreaptă către o linie EV cu marca EQ, separată de modelele echivalente bazate pe ardere.

GLC împărtășește o mare parte din bazele sale cu cel mai recent sedan Clasa C, care a debutat anul trecut pe arhitectura MRA II pentru mașinile cu tracțiune spate și pe patru roți. La fel ca și Clasa C, noul GLC va avea doar motoare cu ardere în patru cilindri, scăzând motoare cu șase și opt cilindri.

GLC va dispune de a doua generație a sistemului de infotainment MBUX al Mercedes, lansat pentru prima dată pe noua Clasa S. Pentru GLC – disponibil cu tracțiune integrală și direcție pe puntea spate – sistemul va avea un meniu offroad care include o vedere reală a solului sub partea din față pentru a ajuta șoferul să detecteze obstacolele.

De asemenea, este inclusă o vizualizare în realitate augmentată care suprapune numerele de locuințe și semafoarele imaginilor de pe camera frontală.

Dimensiunea standard a ecranului este de 11,9 inch pentru afișajul central și de 12,3 inch pentru panoul de instrumente, spune Mercedes.

Versiunile mild-hibrid pe benzină se bazează pe un motor cu patru cilindri de 2,0 litri, cu o putere de până la 190 de kilowați și un cuplu de 400 Newtoni-metri; un diesel de 2,0 litri are până la 195 kw și 550 nM. Mercedes nu a lansat cifrele privind emisiile sau cai putere. Sistemul hibrid plug-in adaugă un motor electric de 100 kw.

Citește și:
Etichete: