Skoda încearcă să rezolve problemele de producție: ce se întâmplă cu SUV-ul Enyaq

de: Andrei Tilimpea
23 03. 2022

Skoda se așteaptă ca războiul din Ucraina și o lipsă de cipuri și alte componente să îi lovească afacerea în acest an.

Compania cehă a declarat că furnizorul său din Ucraina a decis să repornească producția de cablaje, ceea ce ar trebui să permită producătorului auto ceh să reia producția SUV-ului său complet electric Enyaq.

„Partenerul nostru din Ucraina a decis să repornească producția de cablaje săptămâna aceasta, cu servicii complete și securitate deplină pentru lucrătorii de acolo”, a declarat Karsten Schnake, membru al consiliului de achiziții al Skoda, în timpul prezentării online a producătorului de automobile pentru 2021.

Skoda a oprit producția Enyaq la începutul acestei luni și a spus că producția Scala și Kamiq sunt, de asemenea, în pericol din cauza indisponibilității cablajelor de la furnizorii ucraineni.

Schnake a spus că producătorul de automobile se va aproviziona din două locuri cu cablajele de sârmă „în cazul în care ceva nu merge bine” și o locație alternativă de producție va intra în funcțiune în trei până la patru săptămâni.

Producția este grav afectată

„Sperăm că apoi vom putea reporni producția Enyaq când avem cablaje”, a spus Schnake.

Cablurile de fire formează o parte cheie a sistemului electric al unei mașini, care grupează și ghidează cablurile în interiorul vehiculului.

Skoda a avertizat că războiul din Ucraina și blocajele de aprovizionare vor pune o povară semnificativă asupra activității sale operaționale în acest an, deși se așteaptă ca oferta de semiconductori să se îmbunătățească în a doua jumătate.

Skoda a livrat 878.200 de mașini la nivel mondial în 2021, în scădere cu 13% față de 2020, și pentru prima dată când aceasta a scăzut sub pragul de 1 milion din 2013, pe măsură ce deficitul global de cipuri a intrat în producție.

Cu toate acestea, veniturile din vânzări ale mărcii au crescut cu 3,9%, până la 17,7 miliarde de euro în 2021, iar profitul operațional a crescut cu 43%, până la 1,1 miliarde de euro, deoarece a luat măsuri de reducere a costurilor.

Skoda, la fel ca VW, a suspendat producția și alte activități comerciale în Rusia, care a fost a doua cea mai mare piață anul trecut, cu 90.400 de vehicule livrate.