Șeful Renault a făcut anunțul: când devin Dacia și Renault 100% electrice
Renault se alătură Ford, mărcilor Stellantis și altora în angajamentul de vehicule electrice, în timp ce UE face eforturi pentru a opri vânzările cu combustie internă până în 2035.
Constructorul francez va deveni o marcă exclusiv electrică în Europa până în 2030, a declarat CEO-ul Luca de Meo, în timp ce producătorul auto și-a mărit calendarul pentru a opri vânzările de motoare cu ardere internă.
Renault se alătură unei liste tot mai mari de mărci, inclusiv mărcile Stellantis Peugeot, Fiat și Opel și Ford din Europa, care și-au făcut angajamente similare.
„Renault va fi 100% electrică în 2030 în Europa”, a declarat de Meo la un eveniment media la centrul tehnic Renault de lângă Paris. În iulie, de Meo estimase această cifră la 90 la sută.
Renault tocmai a lansat Megane E-Tech Electric, doar a doua mașină de pasageri complet electrică după Zoe care a ajuns pe piață în 2013. Va fi urmată de cel puțin alte patru modele complet electrice ale mărcii până în 2025, inclusiv micul Renault 5, un SUV compact pentru a completa Megane, un mic crossover sau SUV inspirat de clasicul Renault 4 și o dubiță.
Renault a realizat un profit mic în prima jumătate a anului 2021, cu o marjă operațională de 2,8%. De Meo și CFO/CEO adjunct Clotilde Delbos vor prezenta rezultatele producătorului auto pentru 2021 pe 18 februarie.
Dacia electrică
De Meo a spus că, probabil, Grupul Renault va vinde în continuare modele cu ardere internă prin marca Dacia după 2030, sau dacă condiții precum lipsa infrastructurii sau prețurile mari la energie electrică nu ar fi propice unei game exclusiv electrice.
„Avem un Plan B”, a spus el, adăugând că Dacia se va electrifica „în ultimul moment posibil”, într-un mod care respectă propunerea de vânzare a mărcii.
Uniunea Europeană ia în considerare noi reguli care ar impune producătorilor de automobile să vândă doar vehicule cu emisii zero până în 2035; Anul trecut, vehiculele electrice au reprezentat aproximativ 11% din totalul vânzărilor din Europa de Vest, a declarat analistul Matthias Schmidt, în creștere de la 6,8% în 2020.
Următoarea reducere majoră a obiectivelor UE privind emisiile de CO2 va avea loc în 2025, urmată de normele euro 7 privind poluanții, care se așteaptă să aducă și mai multe costuri pentru motoarele cu ardere internă.