Românii nu se mai lasă păcăliți pe piața imobiliară: ce au ajuns să verifice, pentru a nu lua țeapa vieții

de: Mădălina Bahrim
25 03. 2022

Românii au căpătat experiență în domeniul tranzacțiilor imobiliare și devin din ce în ce mai greu de păcălit de unii dezvoltatori sau proprietari, atunci când își doresc să facă o anume achiziție.

Ultimele analize realizate de specialiști indică faptul că mulți dintre conaționalii noștri efectuează verificări minuțioase înainte de a semna un contract de vânzare-cumpărare, pentru a se asigura, înainte de toate, că nu este vorba despre o țeapă.

Au trecut vremurile când oamenii se uitau la cum arată, pe exterior, un imobil și luau decizia cumpărării în timp scurt, fără să facă prea multe calcule și analize. Se pare că, acum, decizia e cântărită mai bine ca niciodată și se analizează inclusiv tipul de materiale folosit în construcție.

Ce verifică românii, pentru a nu-și lua țeapă pe piața imobiliară

Românii nu mai cred tot ce li se spune în anunțuri și preferă să se convingă singuri de faptul că nu există niciun viciu și că toate informațiile transmise sunt conforme cu realitatea. De-abia apoi bagă mâna în buzunar și scot banul!

„Acesta este un prim pas spre o nouă eră ce urmează să devină o normalitate în segmentul acesta de piață. Observăm schimbări în ceea ce privește tranzacționarea locuințelor față de anii pre-pandemie. Oamenii caută să își confirme suplimentar, că informațiile prezentate sunt cu adevărat veridice, și că locuința lor este conformă.

Acesta reprezintă un prim pas spre o creștere a exigenței în materie de construcție a unor locuințe pentru piața imobiliară românească”, spune Vlas Veaceslav, CEO Ecovillas Company.

De asemenea, mai spune specialistul, „dacă în perioada de dinaintea pandemiei, decizia de achiziție era luată după două, vizionări ale locuinței, acum, cei care vor să își cumpere o locuință vin de mai multe ori la locație și apelează la firme specializate.

„Vom asista, în viitor, la o schimbare pe piața rezidențială, concurența în acest sector fiind tot mai mare, iar cerințele clienților cresc”, a completat, în cele din urmă, Vlas Veaceslav.