Record absolut pentru vehiculele electrice: ce se întâmplă cu vânzările

de: Andrei Tilimpea
26 09. 2022

Potrivit cercetărilor publicate de Agenția Internațională pentru Energie, vânzările de vehicule electrice sunt așteptate să atingă maxime istorice în acest an.

Agenția Internațională pentru Energie (IEA) a publicat recent o analiză a 55 de „zone energetice” diferite în care lumea trebuie să se îmbunătățească pentru a obține emisii nete de carbon zero. Unul dintre aceste domenii este cel al vehiculelor electrice și, potrivit analizei agenției, vânzările de vehicule electrice sunt așteptate să atingă maxime anuale până la sfârșitul acestui an.

În ceea ce privește vehiculele electrice, vânzările din primul trimestru al anului au fost primul indiciu că acesta ar putea fi un an record.

Vânzările globale de vehicule electrice în T1 au fost cu 75% mai mari decât în ​​T1 2021 și, în ciuda problemelor legate de lanțul de aprovizionare, care au limitat producția pentru mulți producători în acest an, 2022 a rămas semnificativ mai mare decât 2021.

AIE a evidențiat unele provocări specifice cu care se confruntă vânzările de vehicule electrice

În primul rând, limitările infrastructurii împiedică vânzarea de vehicule electrice în mare parte din lume. Poate cel mai limitate de aceste probleme au fost țările în curs de dezvoltare, unde infrastructura este deja o problemă în afara vehiculelor electrice.

În al doilea rând, prețurile inițiale de achiziție pentru vehiculele electrice sunt prohibitive și împiedică, de asemenea, creșterea în continuare a vânzărilor, impactând din nou lumea în curs de dezvoltare cel mai puternic.

Celelalte 54 de domenii energetice ale raportului au indicat că, în timp ce unele domenii progresează mai repede decât se anticipase, multe altele rămân în urmă estimărilor anterioare, împingând zero net mai departe decât se spera.

Factorii care nu erau pe drumul cel bun au fost arhitectura eficientă din punct de vedere energetic, încălzirea și răcirea și eliminarea treptată a producției de energie pe bază de cărbune. În total, agenția a declarat că 23 de zone nu erau pe cale să atingă zero net până în 2050, în timp ce 30 erau pe drumul cel bun, dar necesitau mai mult efort.

Poate cea mai bună veste este că vehiculele electrice pot fi un exemplu de tehnologie sustenabilă care devin norma mult mai rapid decât a fost anticipat.