Războiul din Ucraina distruge Renault: ce se întâmplă cu constructorul francez
Acțiunile Renault, producătorul european de automobile cel mai expus Rusiei, au scăzut la cel mai scăzut nivel din noiembrie 2020, pe măsură ce țările din întreaga lume escaladează măsurile de penalizare a președintelui Vladimir Putin pentru invadarea Ucrainei.
Acțiunile companiei au scăzut cu 11% la tranzacționarea la Paris, scăzând evaluarea de piață la mai puțin de 7,5 miliarde de euro pentru prima dată în aproape 16 luni. Acțiunile au scăzut cu 37% din 16 februarie.
Rusia este a doua cea mai mare piață a Renault, producătorul auto generând aproximativ 5 miliarde de euro anual, aproximativ 12% din veniturile sale din automobile, potrivit Bloomberg Intelligence.
BMW, Mercedes-Benz Group și Volkswagen au doar aproximativ 2% din vânzările lor în pericol, a declarat analistul BI Michael Dean într-o notă săptămâna trecută.
Statele Unite, Marea Britanie, Uniunea Europeană și țările asiatice au intensificat sancțiunile împotriva Rusiei.
Renault caută să recupereze din pierderi
Compania Renault Avtovaz a repornit liniile de asamblare la fabrica sa din Togliatti, după o scurtă închidere din cauza lipsei de semiconductori, potrivit unui purtător de cuvânt.
Fabrica proprie Renault din Moscova rămâne inactivă până pe 5 martie din cauza unor probleme de aprovizionare.
Războiul Rusiei în Ucraina duce, de asemenea, la efecte de undă în alte părți ale Europei.
Marca VW a Grupului VW întrerupe producția în această săptămână la fabricile sale de mașini electrice din Zwickau și Dresda, ambele în Germania, după ce invazia Rusiei a Ucrainei a lovit livrările de componente.
Volkswagen se așteaptă să oprească temporar mai multe fabrici, inclusiv principala sa fabrică din Wolfsburg, pe măsură ce se răspândesc consecințele penuriei de piese cheie de la furnizorii din Ucraina.
Producătorul auto a declarat că probabil că nu va putea produce la uzina din Wolfsburg în săptămâna din 14 martie.
În timp ce BMW este forțat să oprească producția la fabricile europene din cauza lipsei cablajelor de sârmă produse în Ucraina.