Rasa și etnia ta te definesc pe Instagram: cum își justifică gigantul practicile „rasiste”
În încercarea de a detrona TikTok, atât Instagram, cât și Facebook, recurg la noi și noi strategii de a atrage utilizatori, dar și conținut, Mark Zuckerberg părând dispus „să calce peste cadavre” pentru a-și redobândi gloria de odinioară.
Pretinzând că vrea să înțeleagă mai bine diferitele tipuri de experiențe pe care oamenii le pot avea pe platformă, rețeaua de socializare spune că are nevoie de mai multe informații demografice. „Dacă nu cunoaștem rasa sau etnia oamenilor, suntem limitați în capacitatea noastră de a evalua modul în care produsele noastre impactează diferitele comunități”, se arată într-o postare, pe blogul Instagram.
Începând din data de 28 iulie, continuând cu următoarele câteva luni, unor utilizatori din SUA li se va solicita să partajeze acele informații despre propria persoană. Sondajul este opțional și nu va fi disponibil chiar pentru toată lumea.
Instagram menționează că participarea la sondaj nu va schimba nimic în ceea ce privește modul în care va fi folosită platforma, cu toate astea, nu avem cum să nu ne întrebăm de ce este, de fapt, utilă, de vreme ce explicația oficială nu este suficient de consistentă.
Instagram „scoate castanele din foc cu mâna altuia”
Trebuie menționat că Instagram nu va găzdui, în sine, acest sondaj, ci va fi făcut de YouGov, care va colecta datele.
Acestă companie va cripta răspunsurile și va împărți informațiile între mai multe instituții de cercetare. La final, Instagram va primi un set de date agregate. Nici Instagram, nici partenerii săi de cercetare, adică Texas Southern University, University of Central Florida, Northeastern University și Oasis Labs, nu vor putea lega răspunsurile de utilizatorii individuali. YouGov va șterge răspunsurile după 30 de zile, iar partenerii de cercetare vor face acest lucru, se mai arată în comunicat.
În iunie 2020, șeful Instagram, Adam Mosseri, s-a angajat să examineze modul în care platforma reusește să creeze impact asupra comunităților, în special în ceea ce privește hărțuirea, verificarea, distribuția conținutului și părtinirea algoritmică.
Câteva luni mai târziu, Instagram a spus că are intenția de a construi o echipă de specialiști care să se concentreze pe „o mai bună înțelegere și abordare a părtinirii în dezvoltarea produselor noastre și a experiențelor oamenilor pe Instagram”.