Porsche se axează pe mașini electrice: strategia din spatele deciziei
Porsche consideră că este mai ușor să crească prețurile vehiculelor sale electrice decât modelele cu ardere internă.
Șefii producătorilor de automobile au avertizat ani de zile despre efectele pe care le-ar avea o tranziție costisitoare la vehiculele electrice asupra marjelor lor. Dar înainte de potențiala sa listare pe bursă, Porsche le spune investitorilor că poate deveni mai profitabil concentrându-se pe puterea bateriei.
Producătorul de mașini sport deținut de Grupul Volkswagen vede mai mult potențial de a crește prețurile vehiculelor sale electrice decât modelele sale cu motoare cu ardere, a declarat directorul financiar Lutz Meschke.
Meschke consideră că marjele producătorului EV ajung la egalitate cu cele ale vehiculelor cu ardere în doi ani, apoi se extind deoarece clienții sunt dispuși să plătească mai mult pentru noua tehnologie.
Conducerea se așteaptă ca opt din zece Porsche vândute până la sfârșitul acestui deceniu să funcționeze cu energie electrică, iar vehiculele electrice să reprezinte jumătate din piața auto de lux în 2031.
„Ținta noastră este să extindem selectiv segmentele cu marjă mai mare și să valorificăm oportunitățile de stabilire a prețurilor pentru vehicule electrice”, a spus CEO-ul Porsche, Oliver Blume.
Porsche este cu mult înaintea colegilor, inclusiv Ferrari și Aston Martin, când vine vorba de electrificarea gamei sale.
Dar, în timp ce Taycan EV a depășit emblematicul 911 anul trecut, marca produce mult mai puține vehicule electrice decât Tesla. O accelerare mai semnificativă a vehiculelor electrice va necesita revizuirea fabricilor, recalificarea personalului și asigurarea materiilor prime din ce în ce mai rare pentru baterii.
Profiturile EV
Producătorii de automobile vechi nu au fost extrem de transparenți cu privire la cât de profitabile sunt modelele lor inițiale alimentate cu baterii.
O excepție este Volvo Cars, care a primit felicitări de la analiștii Bernstein pentru gradul de transparență. Vehiculele electrice ale companiei – care au fost cu 12 la sută mai costisitoare decât mașinile lor cu ardere – au generat o marjă brută de 15 la sută în al doilea trimestru, mai puțin de 21 la sută pentru vehiculele sale ICE.
Cu alte cuvinte, marjele Volvo EV s-au îmbunătățit cu un punct procentual față de primul trimestru.
Modelul 911 alimentat exclusiv cu combustie rămâne cel mai profitabil model Porsche. Marca se pregătește să introducă o versiune electrică a popularului său SUV Macan. Crossover-ul complet electric este probabil să aibă un preț cu mult peste cei aproximativ 60.000 de dolari pe care îi comandă versiunea de bază pe benzină.
De asemenea, Porsche plănuiește un nou SUV electric de lux poziționat deasupra lui Cayenne, care începe de la aproximativ 83.000 de euro.
Macan-ul a fost amânat și nu va ajunge în showroom-uri până în 2024 din cauza unor probleme de software la unitatea Cariad a VW.
Nu există încă o dată de lansare pentru SUV-ul de lux, iar directorii nu au spus nimic despre model, în afară de faptul că va fi fabricat la Leipzig, Germania.
Blume spune că Porsche este unic, deoarece marca deține atractivitate de lux și beneficiază de economii de scară – la urma urmei, a vândut de 27 de ori mai multe mașini decât Ferrari anul trecut.
Totuși, susținerea acestui tip de producție în timpul schimbului electric și creșterea marjelor în același timp, va fi o provocare.