Platformele de streaming, în pierdere: ce preferă spectatorii, la ce se uită în 2022
Facebook Gaming a înregistrat un declin mult mai mare decât Twitch și YouTube Gaming, potrivit Streamlabs și Stream Hatchet.
Numărul de ore de streaming și de vizionarea acestora pe Twitch, YouTube Gaming și Facebook Gaming a scăzut semnificativ în ultimul an, potrivit celui mai recent raport Streamlabs și Stream Hatchet despre peisajul transmisiunii live. Între aprilie și iunie, streamării de pe cele trei platforme au fost live timp de 273 de milioane de ore. Este o scădere cu 19,4% față de trimestrul II 2021 și cu 12% față de trimestrul precedent.
Spectatorii s-au conectat la streamuri timp de 7,36 miliarde de ore pe cele trei platforme în ultimul trimestru. Aceasta reprezintă o scădere de 18,1 la sută de la un an la altul (spectatorii au fost de 8,99 miliarde de ore în T2 2021) și 8,4 la sută față de trimestrul precedent. Încetinirea pentru toate cele trei platforme ar putea fi un caz în care oamenii petrec mai mult timp afară decât anul trecut din motive legate de pandemie.
Facebook Gaming, marele pierzător
Twitch este încă de departe cel mai mare jucător dintre cele trei platforme, cu 76,7% din cota de piață în termeni de ore vizionate (5,64 miliarde) și 92,7% din orele de streaming (204,2 milioane). Aceste cifre au scăzut cu 13,4 la sută și 16 la sută față de T2 2021. Numărul de canale unice de streaming pe platformă a scăzut și cu aproape 2 milioane, până la 9,6 milioane.
Cu toate acestea, categoria Just Chat de la Twitch continuă să crească din ce în ce mai puternic. Orele de vizionare acolo au crescut de fapt cu 2,2% față de trimestrul precedent, dând categoriei cea mai mare audiență vreodată. Cele mai urmărite categorii după aceea au fost Grand Theft Auto V (465 milioane de ore) și League of Legends (464 milioane).
Platforma YouTube Gaming a rămas de fapt stabilă față de trimestrul precedent, deși a scăzut cu 13,1% față de T2 2021, la 1,13 miliarde de ore. Numărul total de ore transmise în flux a scăzut cu 9,6% de la an la an, până la 8,05 milioane.
Facebook Gaming a suferit un eșec mai mare, conform raportului, în ciuda eforturilor lui Meta față de creatorii instanțelor. Numărul de ore urmărite a scăzut cu 51% față de un an în urmă, la 580 de milioane. S-a înregistrat o scădere și mai mare în ceea ce privește numărul de ore de stream, de la 20,8 milioane în T2 2021 la 7,9 milioane în trimestrul trecut – o scădere de 62%.