Milioane de oameni își vând cadourile primite de Crăciun, iar fenomenul reflectă o criză mai gravă decât crezi
Data viitoare când vei vedea un prieten că nu își deschide cadoul de Crăciun de la tine, să ai în vedere că sunt șanse mari să-l vândă peste câteva zile. Din păcate, criza economică, inflația și scumpirile au transformat o excepție într-un fenomen cât se poate de popular în mai multe țări din Europa.
Nu mai puțin de 7 milioane de francezi își vor vinde cadourile primite anul acesta de Crăciun și, deși valoarea în sine este una îngrijorătoare, mai relevantă este creșterea de la un an la altul, de aproximativ 500.000 de oameni. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de Kantar pentru eBay, citat de Le Figaro. Un studiu similar realizat de Ipsos pentru Rakuten se aruncă la statistici și mai îngrijorătoare, concluzionând că unul din doi francezi ajunge să-și vândă cadourile, în creștere cu aproximativ 8% față de 2021.
Oamenii care își vând cadourile îți arată cât de bine ne descurcăm cu banii
Dincolo de analize de piață, realitatea cadourilor comercializate s-a putut vedea online din primele ore ale zilei de 25 decembrie. Conform Le Figaro, până la ora 15 în prima zi de Crăciun, aproximativ 650.000 de anunțuri noi au fost postate, în creștere cu 8% față de aceeași zi din 2021. eBay se așteaptă la o explozie a numărului de anunțuri de aproape 3 milioane în perioada 25 decembrie – 3 ianuarie. Site-ul se angajează ca, pentru fiecare cadou vândut, să doneze un euro unei asociații care ajută copii internați în spital.
Cei mai mulți dintre francezii care ajung să-și vândă cadourile dintr-un motiv sau altul sunt în regiunea Ile de France. „Revânzarea cadourilor e o modalitate de a proteja puterea de cumpărare a poporului francez, dar și de a participa la o economie responsabilă care încurajează circularitatea”, susține Sarah Tayeb, director adjunct general al eBay Franța. Din câte se pare, 43% dintre francezii care plănuiesc să revândă un cadou spun că aceasta le permite să economisească bani, iar 27% își susțin astfel alte cheltuieli de Sărbători, față de 23% în 2020.
Conform datelor Kantar, citate de Profit.ro, revânzarea cadourilor se reflectă într-o piață de aproximativ 336 de milioane euro, bani care ajung să fie reinjectați în economia Franței. Categoriile de produse cele mai vizate de acest fenomen sunt cărțile, benzile desenate, jocurile video, consolele și jucăriile.